درآمد از آمازون چقدر است

amzyar

2021/11/10
amazon

درآمد در آمازون چقدر است؟

  • 1186 بازدید
5/5 - (1 امتیاز)

کسب و کار آمازون چقدر درآمد دارد؟

فکر میکنید میانگین درامد روزانه، ماهانه و یا سالانه ما از آمازون چقدر می تواند باشد؟

قبل از هر چیزی باید بدانیم که آمازون یک شغل نیست که درآمد ثابت و مشخصی داشته باشد، بلکه یک کسب و کار است.

بنابراین باید بدانیم که نمیتوان به طور مشخص گفت، ما میتوانیم  ایکس دلار در آمازون درآمد داشته باشیم.

درآمد در آمازون مثل همه کسب و کار های دیگر درآمدی متغیر دارد. و این درآمد بستگی به خیلی موضوعات دارد. باهم به سه فکتور اصلی میزان درآمد در آمازون میپردازیم.

درآمدازآمازون

مورد اول: دانش و مهارت

هر چقدر مهارت و دانش بیشتری داشته باشیم ، به همان اندازه موفق‌تر خواهیم بود.

میزان درآمد ما به عنوان یک فروشنده در آمازون، پزشک، ورزشکار، برنامه نوسی کامپوتر، عکاس، هنرپیشه، نقاش، میکانیک و ….. بستگی به میزان مهارت و دانش ما در اون کار دارد. بنابراین مهارت و دانش ما در هر کسب و کاری در میزان درآمد ما نقش مهمی دارد.

مورد دوم: سرمایه

هر چقدر در یک کسب و کاری بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم ، مسلما به همان اندازه هم میتوانیم انتظار درآمد بیشتر را داشته باشیم.

مسلما میزاد درآمد کسی که در آمازون 10 هزار دلار سرمایه گذاری میکند با کسی که 100 هزار دلار سرمایه گذاری میکند متفاوت خواهد بود.

مورد سوم: رتبه محصول

همه محصولات در آماوزن دارای رتبه هستند. یعنی وقتی ما محصولی را در وبسایت آماوزن سرچ میکنیم. محصولاتی که در صفحه اول نمایش داده میشود دارای رتبه بهتری نسبت به محصولاتی که در  صفحه دوم نمایش داده میشوند هستند. البته مسلما در هر صفحه هم محصولات رتبه بندی شده اند.

هر چقدر رتبه‌ی محصول ما بهتر باشد، قطعا می‌توانیم درآمد بیشتری کسب کنیم.

چون رتبه بهتر به معنی دیده شدن بیشتر است و هر چقدر محصول ما بیشتر دیده شود احتمال فروش آن بیشتر است.

به عنوان مثال:

اگر ما سرچ کنیم مثلا: “پد موس” تقریبا ۹۹ درصد اولین و دومین محصول همیشه تبلیغ هستند. اما سومین محصول تبلیغ نیست و رتبه یک را دارد. و به همین ترتیب بقیه محصولات رتبه بندی شده اند. محصولاتی که در رده‌های پایین‌تر و صفحات بعدی هستند فروش خیلی خیلی کمتری نسبت به سه تا محصول اول در نتایج جستجو دارند.

بنابراین رتبه‌ی محصول ، میزان سرمایه‌گذاری و همین‌طور مهارت و دانش ما در میزان درآمد ما خیلی خیلی اهمیت داشته و تاثیر گذار است.

در نظر داشته باشید این سه فاکتور جدا از هم نبوده و مکمل یکدیگر هستند.

محتوای پیشنهادی : آموزش درآمد دلاری

تقریبا میزان درآمد در آماوزن چقدر است؟

ما در آماوزن دو نوع فروشنده داریم آنهایی که سود میکنند و آنهایی که زیان میکنند.

در آمازون فروشندگانی هستن که ماهانه ۵۰۰ دلار ، ۱۰۰۰ دلار ، ۱۵۰۰، دلار ضرر میکنند. که معمولا در ماه های اول شروع کسب و کار آمازون این اتفاق می افتد.

این موضوع سه دلیل اصلی دارد:

یک: انتخاب محصول بد. فروشندگانی که محصول بد برای فروش انتخاب مکنند آن را نمیتوانند بفروشند و مجبور میشوند آن را با قیمتی عرضه کنند که برای آنها نتها سود ندارد بلکه زیان آور هم هست.

دو: ارائه بد محصول. فروشندگانی که محصول خوبی دارند اما آن را بد ارائه میکنند. نمیتوانند با رقبای خود رقابت کنند بنابراین محصول خود را نیتوانند باقیمت خوب بفروشند و امکان ضرر کردن برای این فروشنگان بسیار زیاد است.

سه: تبلیغات بد انجام می دهند. در آمازون اگر ما ندانیم چطور باید تبلیغ کنیم به سادگی تبلیغات تمام سود ما را میخورد و احتمال اینکه هزینه های را منفی کند هم وجود دارد.

بسیاری از فروشنگانی که تازه کار هستند و نیمدانند بایدچطور تبلیغ کنند معمولا ماهای اول فروش به خاطر تبلغات پر هزینه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار ضرر میکنند.

اما فروشندگانی که سود مکنند. این سود میتوان ماهانه از پانصد دلار تا پنجاه هزار دلار باشد.

البته شرکت هایی هم هستند که ماهانه تا پانصد هزار دلار درآمد دارند.

آمار فروش محصولات و فرشندگان آمازون را ما میتوانیم با ابزار های مختلف متوجه بشویم.

این ابزار ها با میزان ربته محصول که در آمازون قابل مشاهده است حدس میزنند که یک محصول با یک رتبه مشخص چقدر در ماه میتواند فروش داشته باشد.

میزاندرآمددرآمازون

میزان درآمددرآمازون

سه ابزار تخمین میزان فروش در آمازون:

یک : Helium10.com

دو :Jungleascout.com

سه:Amzscout.net

باید توجه داشته باشیم که این ابزار ها فقط تخمین میزنند که یک محصول در ماه چقدر میفروشد و نمیتوانند دقیقا این عدد را به ما بگویید. اما میشود بین ۷۰ تا ۹۰ درصد به تخمین این ابزار ها اعتماد کرد.

اما میزان سود و تعداد فروش در آمازون چقدر هست؟

تعداد فروش در آمازون می تواند از صفر تا پنج هزار عدد در ماه باشد. یعنی ممکن است یک فروشنده  هیچ فروشی نداشته باشد یا یکی دو عدد محصول در ماه به فروش برساند، و یک فروشنده دیگر پنج هزار عدد در ماه و حتی بیشتر به فروش برساند.

میزار درصد سود در آمازون؟

میزان سود در آماوزن میتواند به طور کلی  بین بیست تا پنجاه درصد است. یعنی ممکن است یک محصول برای یک فروشنده بیست تا پنجاه درصد سود داشته باشد. که البته میتواند کمتر یا بیشتر هم باشد. اما معمولا در همین محدوده قرار دارد.

میزانسودوتعدادفروش

هر کدام از این موارد یعنی میزان فروش و درصد سود، به مهارت و دانش ما بستگی دارد.

هر چقدر ما در این زمینه مهارت بیشتری کسب کنیم و متخصص‌تر باشیم می‌تونیم تعداد بیشتری محصول به فروش رسانده  و درصد سود بیشتری بدست آوریم.

بنابراین نمتوان گفت که اگر ما از فردا وارد کسب و کار آمازون شویم فلان درآمد را در ماه خواهیم داشت.

اما چیزی که در مورد درآمد در آمازون میتواند با اطمینان صحبت کرد این است که، ما در ماه های اول فروش محصول خودمان در آمازون نمیتوانیم توقع درآمد خوبی داشته باشیم.

چون ما باید در ابتدای ورود محصولمان به آمازون به فکر جا انداختن محصول خود در بازار پر رقیب آمازون باشیم تا به فکر سود و کسب درآمد.

یعنی باید اینطور بگم که ما در ماه‌های اول شروع فروش محصولمان در آمازون باید فقط به این فکر کنیم که چطور محصولمان را در آمازون جا بندازیم و آن را دارای رتبه‌ی خوبی کنیم.

باید به این فکر کنیم چطور تبلیغ کنیم و چطور برای محصول ریویو به دست بیاوریم. و اصلا به این فکر نکنیم که ما باید در اول درآمد کسب کنیم.

این موضوع فقط مختص آمازون نیست. بلکه در همه‌ی کسب و کارها به همین شکل است. و ما در آمازون هم مثل همه‌ی کسب و کارهای دیگر در همان ابتدای کار نمی‌تونیم توقع درآمد زیادی داشته باشیم.

اگر ما هر کسب و کاری را شروع کنیم در ماه های اول نمی توانیم درآمد زیادی داشته باشیم. تا زمانی که جا بیفتیم و مشتری خودمان را پیدا کنیم. جایگاهمان را در بازار تثبیت کنیم. و بعد از این پروسه هست که ما می‌تونیم توقع درآمد داشته باشیم. و به فکر افزایش درآمد باشیم.

بیزینسآمازون

بنابراین کسب و کار آمازون مثل همه‌ی کسب‌وکارهای دیگر اینطور  نیست که ما به محض اینکه وارد این کسب و کار شدیم و یک حساب فروشنده در آمازون باز کردیم.

به این فکر بکنیم که ماشین جدید چی بخریم. خونه‌ی ویلایی کجا بسازیم و این‌طور باشه که فقط ما پول پارو کنیم.

برای داشتن یک درآمد خوب در آمازون ما باید در قدم اول این کسب و کار را خوب راه اندازی کنیم و آن را خوب سازماندهی کنیم و برای آن یک سیستم بسازیم. و روی آن خوب کار کنیم و وقتی کسب و کار ما به بلوغ رسید و بزرگ شد توقع درآمد عالی  و خوب داشته باشیم.

نتیجه گیری:

آمازون یک شغل نیست بلکه یک کسب و کار است . و میزان سود و زیان و فروش در آمازون به سه فاکتور مهم که عبارتند از:

مهارت و دانش ، میزان سرمایه‌گذاری و رتبه محصول ما دارد.

و ما در ماه های اول فروش در آمازون نمیتوانیم توقع درآمد زیادی داشته باشیم.

محتوای پیشنهادی : باز کردن حساب فروشنده در آمازون

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید