هر آنچه باید درباره افزایش نرخ تبدیل در آمازون بدانید

amzyar

2021/10/20
amazon

هر آنچه باید درباره افزایش نرخ تبدیل در آمازون بدانید

  • 256 بازدید
Rate this post

هر انچه باید درباره افزایش نرخ تبدیل بدانید

برای آنکه فروش با سود بیشتر در آمازون را تجربه کنید، باید افزایش نرخ تبدیل در آمازون را بیاموزید؛ زیرا افزایش نرخ تبدیل بر روی سئوی آمازون تأثیر مثبت دارد. کار سئوی آمازون این است که صفحه فروش محصولتان را در رتبه های بالا قرار دهد و مخاطبان زودتر از بقیه فروشندگان به سراغ شما برای خرید بیایند.

نرخ تبدیل آمازون

ما در این مقاله قصد داریم درباره افزایش نرخ تبدیل در آمازون صحبت کنیم و اینکه چی هست؟ چطور کار می‌کند؟ و چطور می‌توان آن را بهینه کرد و افزایش داد؟

بیایید در ابتدا ببینیم نرخ تبدیل آمازون چی هست؟

نرخ تبدیل یا CR در آمازون چیست؟

نرخ تبدیل، درصدی می‌باشد که نشان می‌دهد چه تعداد از مخاطبان بعد از ورود به صفحه فروش محصولتان، کاری که شما میخواهید یعنی خرید را انجام داده اند.

نرخ تبدیل آمازون چگونه به دست می آید؟

با استفاده از یک فرمول خیلی ساده به راحتی می‌تونید نرخ تبدیل در آمازون را به دست بیارید و با مقایسه با ماه های گذشته، بفهمید افزایش نرخ تبدیل در آمازون داشته اید یا نه.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که، تعداد بازدید کننده های از صفحه محصولتان را تقسیم بر کل سفارشات انجام شده کنید. یا به زبان ساده تر باید کل کاربرانی که فقط محصول را دیده اند ولی خرید نکرده اند را تقسیم بر کل محصولات به فروش رفته بکنید.

در واقع نرخ تبدیل آمازون به شما می‌گوید که چه تعداد از بازدید کننده ها، خرید را انجام داده اند و برای ما درآمد ایجاد کرده اند.

میانگین نرخ تبدیل در آمازون چیزی بین 10تا بالای 20 درصد است، یعنی اگر نرخ تبدیل محصولتان زیر 10 درصد باشد رتبه شما کمتر از محصول مشابه‌ای است که نرخ تبدیل بیشتر از 15 درصد دارد. همچنین می‌توانید بفهمید که صفحه فروش محصولتان به بهبود نیاز دارد یا خیر؛ اگر درصد نرخ تبدیلتان کمتر از 10 درصد باشد خب شما باید فکری به حال صفحه فروش محصولتان بکنید.

اگر بین 10 تا 15 درصد باشد یعنی شما در سطح متوسط هستید و باید روی آن کار کنید تا به بیش از 20 درصد برسید و اگر نرخ تبدیلتان بیش از 20 درصد است این یعنی صفحه فروش محصولتان در حالت خوبی قرار دارد و باید آن را حفظ کنید.

به همین دلایل است که می‌گوییم افزایش نرخ تبدیل در آمازون از مهم ترین عوامل برای بهبود سئوی آمازون است.

میانگین نرخ تبدیل در آمازون چیزی بین 10تا بالای 20 درصد است، یعنی اگر نرخ تبدیل محصولتان زیر 10 درصد باشد رتبه شما کمتر از محصول مشابه‌ای است که نرخ تبدیل بیشتر از 15 درصد دارد. همچنین می‌توانید بفهمید که صفحه فروش محصولتان به بهبود نیاز دارد یا خیر؛ اگر درصد نرخ تبدیلتان کمتر از 10 درصد باشد خب شما باید فکری به حال صفحه فروش محصولتان بکنید.

اگر بین 10 تا 15 درصد باشد یعنی شما در سطح متوسط هستید و باید روی آن کار کنید تا به بیش از 20 درصد برسید و اگر نرخ تبدیلتان بیش از 20 درصد است این یعنی صفحه فروش محصولتان در حالت خوبی قرار دارد و باید آن را حفظ کنید.

به همین دلایل است که می‌گوییم افزایش نرخ تبدیل در آمازون از مهم ترین عوامل برای بهبود سئوی آمازون است. ما برای شما دوره آموزش رایگان فروش در آمازون را تهیه دیدیم که میتوانید نکات بسیار مهمی که در دوره های پولی به شما یاد نمی دهند را یاد بگیرید.

افزایش نرخ تبدیل

نکاتی مهمی که برای افزایش نرخ تبدیل باید بدانید

قبل از اینکه نکات را بگوییم باید بدونید که مخاطب از تصمیم اشتباه در هنگام خرید می‌ترسد.

ترس از اینکه: نکند محصول نامناسب و کم کیفیت باشد؟ نکند در صورت معیوب بودن امکان مرجوع کردن آن وجود نداشته باشد؟ نکند قیمت آن از بقیه فروشنده ها بیشتر باشد؟ و…

هرچه شما این ترس ها را کاهش بدهید، احتمال خرید کردن محصولتان پس از ورود به صفحه فروش بیشتر می‌شود که این همان افزایش نرخ تبدیل در آمازون است.

محتوای پیشنهادی : آمار بزرگترین خرده فروش آنلاین دنیا 

تا جای ممکن بهترین عکس ها را برای محصولتان بزارید

مشتری شما بصورت غیر حضوری محصول شما را می‌بیند و تنها راه ارتباطی اون با محصول شما عکس هایی است که در صفحه فروش می‌گذارید.

در قدم اول باید عکسهای محصولتان را خودتان تهیه کنید و از سایت و بقیه فروشندگان عکسی بر ندارید. همان محصولی که دارید، عکس همان را در صفحه فروشتان بگذارید.

قدم دوم این است که بهترین عکسی که می‌توانید بگیرید را برای عکس اول محصولتان استفاده کنید.

قدم بعدی این است که از تمامی قسمت های محصولتان عکس بگذارید، اگر لوازم جانبی دارد از آنها هم عکس بگذارید. اگر تک محصول است از زوایای مختلف آن عکس بیندازید و در صفحه فروش محصول بگذارید.

قدم چهارم این است که در میان عکس هایتان مورد استفاده محصول را هم نمایش دهید، مثلاً اگر یک اتو می‌فروشید، در میان عکس هایتان باید شخصی که از آن دارد به راحتی و رضایت استفاده می‌کند را، نشان دهید.

یک نکته طلایی این است که چون اکثر محصولات در آمازون ویدئو ندارند و تنها از عکس استفاده می‌کنند؛ اگر شما از محصولتان ویدئو هم تهیه کنید می‌توانید نرخ تبدیلتان را بیشتر کنید.

مزایای محصولات خود را بهتر نشان دهید

همانطور که گفته شد، باید به مشتری اطمینان داد که با خرید محصولتان، ضرر نمی‌کند بلکه منافعی بیشتر از هزینه‌ای که پرداخت می‌کند نصیبش می‌شود.

برای نشان داد این مورد، در قسمت توضیحات محصولتان، اضافه گویی را کنار گذاشته و از مزایای محصولتان حرف بزنید، البته در نظر داشته باشید که باید صادقانه این مزایا را بنویسید تا مشتری پس از استفاده نظرات مثبتی را در بخش درج نظرات برای محصول شما بنویسد.

و در میان عکس هایتان، یک اینفوگرافیک باید باشد از مزایای محصول که ترس های بیننده را با یک نگاه کاهش دهد. و مخاطب به سرعت مزیت های محصول‌تان را در میان عکس ها ببیند و برای خرید ترغیب شود.

نظرات را مثبت نگه دارید

مشتری وقتی که به صفحه محصول شما می‌آید یکی از قسمت هایی که مستقیماً به سمتش می‌رود؛ بخش نظرات سایر کاربران در خصوص محصول شما است.

او از آنجا می‌تواند بفهمد که تجربه دیگران از محصول شما چیست و محصول شما ارزش پول پرداختن دارد یا نه؟

همچنین تعامل و نحوه برخورد شما نیز با انتقادات و پرسش ها در این بخش بر روی نرخ تبدیلتان تآثیر دارد؛ اگر انتقادی شد، سریعاً علت را بررسی کنید و اگر حق با مشتری است عذرخواهی کنید و مشکل را برطرف کنید.

از تخفیف دادن نترسید!

مشتریان بسیار از تخفیف گرفتن لذت می‌برند و اگر شما بررسی کنید رقبایتان را و بجای اینکه مستقیماً قیمت را کاهش دهید، از تخفیف دادن استفاده کنید؛ مشتری ها این احساس را می‌کنند که شما دارید به آنان منفعت می‌رسانید و با دیدن میزان تخفیف به خوبی می‌بینند که اگر محصول را از شما بخرند چقدر سود خواهند کرد.

البته تخفیف می‌تواند شامل جایزه یا ارسال رایگان هم باشد، مثلاً اگر گوشی موبایل می‌فروشید، بصورت رایگان یک عدد قاب هم همراه موبایل به مشتری جایزه دهید.

از آمازون FBA استفاده چیست و چگونه به افزایش نرخ تبدیل در آمازون کمک میکند؟

شما بعنوان فروشنده، 2 راه برای ارسال و بسته بندی محصولاتتان دارید:

خودتان بسته بندی و ارسال کنید و یا این کار را به آمازون بسپارید و یک درصدی را آمازون بعنوان کارمزد بر دارد.

خب به کارمزدش می‌ارزد، چونکه: اگر محصول شما مرجوع شود آمازون خودش هزینه بازگشت را به عهده می‌گیرد و کاری به شما ندارد، برای ارسال محصول هم همینطور.

و البته، اگر محصولتان FBA داشته باشند، محصول کمتر از 3 روز به دست مشتری می‌رسد، و همین باعث افزایش خرید و به دنبال آن افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از fba

استفاده از Amazon PPC ( تبلیغات بر حسب کلیک آمازون)

Amazon PPC سرویسی است مثل سرویس تبلیغات گوگل، که شما برای تبلیغ در بستر آمازون، به آمازون هزینه ای پرداخت می‌کنید و با هربار کلیک بر روی آن از مبلغی که پرداخت کرده اید کم می‌شود.

بهینه قیمت گذاری کنید

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از قیمت گذاری

کاهش قیمت گاهی باعث افزایش سود می‌شود. چگونه؟

شما اگر محصولتان را با قیمت رقابتی کمتر از سایر فروشندگان بفروشید، مشتریان بیشتر بر روی دکمه خرید محصول شما کلیک می‌کنند و فروشتان بیشتر از قبل خواهد شد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت های خود را خیلی کاهش ندهید که دیگر نتوانید سود کنید و تمام هزینه های به دست آمده را صرف تأمین دوباره محصول کنید.

برای قیمت گذاری خوب بهترین کار این است که رقبای خودتان را رصد کنید که با چه قیمت هایی محصول شما را می‌فروشند. و شما نه خیلی ارزان و نه گران تر از آنها باید قیمت گذاری بکنید؛ جایی در وسط و میانه.

بعد از فروش محصول پیگیری کنید

بهتر است که بعد از فروش به مشتریان ایمیلی بزنید و از آنها در مورد محصول بپرسید.

فهمیدن مشکلات از زبان مشتریان بهترین راه برای حل آنان است. همچنین این کار باعث می‌شود که آن مشتریان سایر محصولات شما را هم خریداری کنند و به پیگیری های شما اطمینان پیدا کنند.

اجازه بدید که محصولاتتان در بخش پیشنهادی، نمایش داده بشوند

اگر محصول شما چند باری فروش بروند، آمازون بصورت اتوماتیک محصول شما را در زیر بقیه محصولات مرتبط بعنوان پیشنهاد نشان می‌دهد. برعکس این هم باید انجام بدهید!

اگر دیگران هم محصولاتشان در زیر محصول شما بعنوان پیشنهادی نمایش داده شود، ورود و تمایل مشتریان در صفحه فروش شما بیشتر می‌شود و این یعنی همان: افزایش نرخ تبدیل در آمازون.

انواع مختلف محصولاتتان را در آمازون بگذارید

از این نترسید که مشتری ها سر در گم و گیج بشوند، اگر شما انواع مختلفی از محصولتان را در آمازون برای فروش نگذارید، ممکن است مشتری آن چیزی که شما دارید ولی در آمازون بارگزاری نکرده اید را بخواهد.

ولی اگر انواع رنگ ها و طرح های مختلف محصولتان را بارگزاری بکنید، به مشتری ها حق انتخاب و تعامل بیشتری با محصولتان می‌دهید.

نتیجه:

درست است که با این 10 نکته گفته شده افزایش نرخ تبدیل در آمازون را می‌توانید تجربه کنید، ولی این تمام ماجرا نیست. شما باید کیفیت خدمات پس از فروش و خودِ محصولتان را افزایش بدهید، این بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل در آمازون است. اما 10 نکته کاربردی گفته شده را هم انجام بدهید تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید و گردش مالی بالاتری برای کسب و کارتان به همراه بیاورید.

و همانطور که بارها گفتیم؛ باز هم تکرار می‌کنیم که: شما باید اعتماد مخاطبان را به دست بیاورید تا بدون ترس وارد صفحه محصولاتتان شوند و خرید را انجام دهند.

amzyar در کنار شما خوهد بود تا بتوانید یکی از بهترین ها در کسب و کار و خود باشید.

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید