آمار بزرگترین خرده فروش آنلاین دنیا

amzyar

2022/04/16
amazon

آمار بزرگترین خرده فروش آنلاین دنیا: 1.9 میلیون فروشنده شخص ثالث آمازون در سطح جهانی که فعال هستند

  • 716 بازدید
Rate this post

آمازون را می توان بزرگترین خرده فروشی آنلاین در دنیا معرفی کرد که تنها در سال 2020 میلادی توانسته است رقمی در حدود 386.06 میلیارد دلار درآمدزایی را به ثبت برساند. خوب است بدانید در این آمار آمازونچیزی در حدود 104.41 میلیارد دلار آن به وسیله کانال های بین المللی به دست آمده است. این رقم درآمد به دست آمده در سال 2020 سبب شد آمازون که از نظر درآمد در رده سوم شرکت های بزرگ بین المللی قرار دارد بتواند به صدر جدول امتیازات تجاری برسد. پیش از ان در سال 2019 درآمد خالص این شرکت تجارت بین المللی برابر با 280.5 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل یعنی 2018 که این درآمدها برابر با 232.8 میلیارد دلار بود افزایش خوبی را به ثبت رسانده اند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چیزی در حدود 50 درصد از از کلیه سهم فروش این پلتفرم در اختیار فروشندگان شخص ثالث آمازون است. در ادامه قصد داریم در رابطه با این شرکت تجارت بین المللی و خدمات فروشنده شخص ثالث آمازون بیشتر صحبت کرده و چند آمار جالب را در مورد این بزرگترین خرده فروشی آنلاین بین المللی ارائه کنیم. اگر شما هم دوست دارید در مورد خدمات فروشندگان شخص ثالث آمازون بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آمارهای جالبی در مورد فروشندگان شخص ثالث آمازون

آمازون در سطح جهانی چیزی در حدود 9.7 میلیون فروشنده دارد که 1.9 میلیون از آنها به شکلی فعال مشغول به فروش در بازارهای جهانی هستند. در سال 2020 میلادی خدمات فروشندگان شخص ثالث آمازون توانست رقمی معادل 80.5 میلیارد دلار فروش را برای این شرکت خدمات الکترونیک به ارمغان آورد که در نوع خود رقمی فوق اعلاده قابل توجه به شمار می آید. به علاوه فروش ها برای مشاغلی که به صورت مستقل در آمازون کار کرده و مشغول به فروش بودند چیزی در حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته خود یعنی 2019 رشد و افزایش داشته است. جالب است بدانید سالانه بالغ بر یک میلیون فروشنده جدید  به این غول تجارت الکترونیک دنیا پیوسته و کار خود را در آمازون استارت می زنند. فقط در 4 ماه نخست سال 2021 چیزی در حدود 283000 فروشنده جدید به منظور شروع کارشان در این بازار ثبت نام کرده اند و مشغول به فعالیت در ان شده اند.

ایالات متحده، بریتانیا و آلمان بازارهایی از آمازون به شمار می آیند که بالاترین تعداد فروشنده های برتر را در اختیار دارند. با نگاهی دقیق تر به تعداد فروشندگان موجود در بازار هر یک از این کشورها (که همان بازارهای برتر هستند) متوجه می شویم که ایالات متحده با وجود این که همچنان در صدر قوی ترین بازارها برای فروشندگان شخص ثالث آمازون است اما در یک سال گذشته چیزی در حدود 15 درصد کاهش را تجربه کرده است. از سوی دیگر فروشندگان شخص ثالث آمازون در بازارهای کشورهای بریتانیا و آلمان که جایگاه های بعدی را پس از ایالات متحده در اختیار دارند توانسته اند افزایش بالغ بر 20 درصدی (تقریبا بیست و چهار درصد) را طی سالهای 2020 تا 2021 تجربه کنند.

آشنایی با بازارهای فعال آمازون

آمازون پس از این که کار خود را در کشورهای سوئد، لهستان و هلند گسترده کرده و بازارهایی در سال 2021 در این کشورها راه اندازی کرد مجموعا به رقم 20 بازار در سطح جهانی رسیده است. این بازارها عبارت هستند از: ایالات متحده امریکا، کانادا، مکزیک، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، سنگاپور، ترکیه، برزیل، استرالیا، هندوستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هلند، سوئد، لهستان و چین به صورت محدود. عمده بزرگترین این فروشندگان سالها پیش به این بازار پیوسته اند و حتی با وجود رقابت بسیار بالا و همچنین افزایش پذیرش لیبل ها و برندهای اختصاصی باز هم در صدر جدول برترین بازارهای آمازون قرار دارند. در ادامه صحبت در رابطه با فروشندگان شخص ثالث آمازون نوبت به ارائه برخی آمارهای جالب در مورد این پلتفرم خدمات الکترونیک، بازارها و برترین آنها و فروشندگان شخص ثالث آمازون میرسد، با ما همراه باشید.

چند آمار جالب در مورد آمازون

در این بخش از فروشندگان شخص ثالث آمازون قصد داریم به آمارهای جالب و هیجان انگیز در رابطه با آمازون و بازارهای موجود در آن بپردازیم که احتمالا شما هم آنها را دوست خواهید داشت. این امارها به شرح زیر هستند:

·       همانطور که در بخش قبلی فروشندگان شخص ثالث آمازون هم گفتیم در حال حاضر آمازون دارای 20 بازار اصلی در 20 کشور مختلف است که این کشورها و بازارها یشان در آمازون به شرح زیر هستند:

ایالات متحده امریکا، کانادا، مکزیک، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، سنگاپور، ترکیه، برزیل، استرالیا، هندوستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هلند، سوئد، لهستان و چین.

·       در سال 2020 فروشندگان شخص ثالث آمازون توانستند به وسیله خدمات ارائه شده شان چیزی در حدود 80.5 میلیارد دلار برای امازون درآمدزایی داشته باشند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

·       بالغ بر 6 میلیون فروشنده در کلیه بازارهای آمازون در کشورهای مختلف مشغول به فعالیت هستند. جالب است بدانید بیش از نیمی از این فروشندگان در بازارهای آمریکای شمالی یعنی ایالات متحده، کانادا و مکزیک فعال بوده و فروش های خود را انجام می دهند.

·       کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، لهستان و هلند بازار اروپایی آمازون را تشکیل می دهند. این یعنی بالغ بر 24 درصد از فروشندگان شخص ثالث آمازون اروپایی هستند.

 

محتوای پیشنهادی:  راهنمای جامع خرید از آمازون

 

سایر آمارهای بازارهای جهانی آمازون

در این بخش از فروشندگان شخص ثالث آمازون به ادامه آمارهای جذاب آمازون می پردازیم که به شرح زیر هستند:

·       هندوستان به عنوان پرسرعت ترین بازار در حال توسعه آمازون به شمار می آید. این بازار توانسته است در سال گذشته به رتبه سوم بزرگترین بازارها پس از بازار آمریکای شمالی و اروپا تبدیل شود. حتی براساس پیش بینی ها بازار هند ممکن است طی چد سال آینده بر بازار اروپا هم غلبه کرده و از آن سبقت بگیرد.

·       ژاپن سهم 11 درصدی از بازار آمازون را در اختیار دارد.

·       سهم کشورهای خاورمیانه، استرالیا و برزیل تنها یک درصد از کل بازار آمازون است.

·       84 درصد از برترین فروشندگان شخص ثالث آمازون از سازوکار FBA بهره می برند.

·       Fulfilment به وسیله آمازون میلیاردها کالا را به سرتاسر جهان فرستاده است.

·       برنامه وام آمازون به مشاغل کوچک که شروع آن به سال 2011 بازمی گردد از 3 میلیارد دلار فراتر رفته است.

·       در حال حاضر بالغ بر 200 میلیون کاربر Prime برای امازون در سطح بین المللی وجود دارد که ایالات متحده به تنهایی 147 میلیون از این کاربران را در اختیار دارد.

بررسی چند مورد از آمارهای آمازون در زمینه فروشندگان شخص ثالث در  ایالات متحده

در ادامه این مطلب نوبت به بررسی آمارهایی در این زمینه تنها در ایالات متخده به عنوان بزرگترین بازار آمازون می رسد. این آمارها به شرح زیر هستند:

·       بیش از 200 هزار مورد از فروشندگان شخص ثالث آمازون که جدیدا به آن اضافه شده اند کار خود را در سال 2020 استارت زده اند.

·       مجموعا بالغ بر 500 هزار مورد از فروشنده های شخص ثالث امازون از ایالات متحده هستند.

·       در سال 2021 فروش فروشندگان مستقل آمازون در مقایسه با سال 2019 چیزی در حدود 50 درصد افزایش داشته است.

·       فروشندگان شخص ثالث آمازون نیمی از کل فروش های این سایت را در اختیار دارند.

·       در سال 2020 آمازون توانست از خدمات فروشنده های شخص ثالث خود چیزی در حدود 80.5 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

·       بالغ بر 130 هزار مورد از فروشندگان شخص ثالث این سایت توانسته اند از مبلغ 100 هزار دلار فروش فراتر بروند.

·       فروشندگانی که به صورت شخص ثالث در آمازون ایالات متحده مشغول به فعالیت بودند توانستند در فاصله میان بلک فرایدی و کریسمس به طور متوسط در هر دقیقه 11500 محصول را به فروش برسانند.

·       تعداد فروشندگان صنایع دستی –کارآفرین ها و هنرمندانی که به واسطه آمازون هندمید محصولات دست ساز خود را میفروشند- که فروش آنها بالغ بر 100 هزار دلار بود در سال 2021 در مقایسه با سال قبل خود افزایش داشته و دو رقمی شدند.

·       کتگوری های پرفروش و محبوب محصولات دست ساز آمازون طی فصل خرید در تعطیلات 2021 مواردی همچون جواهرات، ظرف های مخصوص نوشیدنی و تزئینات فصلی را در برگرفته اند.

بررسی آمارهای مربوط به فروشندگان جدید آمازون

در این بخش قصد داریم چند مورد از جذاب ترین آمارهایی که در ارتباط با فروشندگان جدید آمازون هستند را برای شما بیان کنیم. این آمارها به شرح زیر هستند:

·       در سال 2021 تعداد 1029528 فروشند جدید در سراسر دنیا به آمازون اضافه شدند. این آمار یعنی روزانه 2975 فروشنده جدید به آمازون می پیوندند.

·       در سال 2021 تعداد 400703 فروشنده جدید الورود به Amazon.com اضافه شدند.

·       در همین سال تعداد 112623 فروشنده جدید برای Amazon.in به ثبت رسیدند.

·       تعداد فروشنده های جدیدی که به Amazon.co.uk اضافه شده اند برابر با 80046 نفر بوده است.

·       بیشتری آمار پیوستن فروشندگان شخص ثالث آمازون در ایالات متحده که به تازگی وارد این پلتفرم شده اند در ماه اپریل سال 2020 میلادی به ثبت رسیده است.

آمارهایی در رابطه با پرفروش ترین دسته بندی های آمازون

در این بخش قصد داریم به بررسی برخی از آمارهای آمازون در رابطه با پرفروش ترین محصولات و دسته بندی ها بپردازیم. این آمارها به شرح زیر هستند:

·       10 دسته بندی برتر در این پلتفرم به شرح زیر هستند: خانه و آشپزخانه، ورزش و وسایل خارج از خانه، اسباب بازی ها و گیم ها، زیبایی و مراقبت شخصی، بهداشت و سلامت، خانواده و محصولات مراقبت از نوزاد، آشپزخانه و محصولات غذاخوری، محصولات اداری، باغچه و محصولات فضای باز، ابزارها و وسایل مربوط به ارتقا خانه و لوازم مربوط به حیوانات خانگی.

·       یکی از پرفروش ترین دسته بندی های آمازون خانه و آشپزخانه (Home & Kitchen) است که رقمی در حدود 40 درصد از فروشندگان محصولات خود را در این کتگوری فهرست می کنند.

·       21 درصد از فروشندگان محصولات خود را در دسته بندی لوازم ورزشی و فضای باز (Sports & Outdoor) فهرست می کنند.

·       19 درصد از فروشندگان هم محصولات خود را در هر دو کتگوری اسباب بازی و گیم ها (Toys & Games) و زیبایی و مراقبت های شخصی (Beauty & Personal Care) لیست می کنند.

پس می توانیم ینطور بگوییم که این دسته بندی ها پرفروش ترین های آمازون را تشکیل می دهند و عمده فروشندگان شخص ثالث آمازون در آنها مشغول به فعالیت هستند.

بررسی آمارهای آمازون در زمینه فیدبک ها و بازخوردها

و در آخرین بخش از این مطلب و بررسی آمارهای آمازون نوبت به فیدبک ها و بازخوردهای این پلتفرم می رسد. در ادامه تعدادی از آمارهای آمازون در زمینه ارائه بازخوردها را باهم میبینیم:

·       در سال 2021 تعداد عظیم 113098076 فیدبک برای فروشندگان آمازون در این پلتفرم به ثبت رسیده است.

·       از میان این بازخوردهای فروشندگان تنها 4 درصد آنها نظرات و فیدبک های منفی بوده اند.

·       به طور میانگین تعداد 9644400 فیدبک های فروشندگان برای هر ماه در کلیه بازارهای این پلتفرم به ثبت می رسد.

·       این رقم برای Amazon.com برابر با 3967394 فیدبک به طور میانگین است.

·       همچنین بازخوردهای فروشندگان Amazon.co.uk به طور متوسط در هر ماه برابر با 1977043 بازخورد است.

·       برای Amazon.de هم به طور میانگین 1260433 فیدبک فروشنده در هر ماه به ثبت رسیده است.

جمع بندی

احتمالا شما هم نام آمازون را به عنوان یکی از بزرگ ترین پلتفرم های فروش دنیا شنیده اید. حتی ممکن است بارها هم از آن خرید کرده باشید. اما آیا می دانستید که آمازون به صورت افیلیت مارکتینگ مشغول به فعالیت بوده و از فروشندگان شخص ثالث برای ارائه خدمات بهره می برد؟ در واقع آمازون بستری را فراهم آورده است که فروشندگان بتوانند محصولات خود را در آن عرضه کرده و برای خود مشتری پیدا کنند. آمازون توانسته است در سال اخیر میلادی یعنی 2020 رکوردهای درآمدزایی را شکسته و با درآمد 386.06 میلیارد دلار خود را به صدر جدول بیزینس های پردرآمد برساند.

درآمدی که فروشندگان شخص ثالث آمازون  نقش بسزایی در ایجاد آن داشته و بخش عمده آن یا در واقع بهتر است بگوییم نیمی از آن را به خود اختصاص داده است. در این نوشتار پس از این که در مورد خدمات فروشندگان شخص ثالث آمازون و درآمد زایی های آنها صحبت کردیم به شرح و بررسی تعدادی از مهمترین آمارهای مربوط به این پلتفرم پرداختیم. آمارهایی از جمله برترین بازارهای آمازون، فروشندگان شخص ثالث آمازون هم به صورت کلی و هم به صورت موردی در ایالات متحده، برترین فروشندگان، پرفروش ترین دسته بندی و کتگوری ها، آمارهای مربوط به بازخوردهای فروشندگان و همچنین آمارهای مربوط به فروشندگان جدید از جمله مواردی هستند که در این مطلب مفصلا راجع به آنها صحبت کرده ایم.

محتوای پیشنهادی: دوره جامع آموزش فروش در آمازون – ستاره فروش در آمازون

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید