کسب و کار اینترنتی چیست

amzyar

2022/04/18
amazon

کسب و کار اینترنتی چیست

  • 215 بازدید
Rate this post

این روزها شرایط اقتصادی جامعه به شکلی است که هر کسی که فکرش را بکنید به دنبال راه اندازی یک بیزینس و کسب درآمد از آن است. در این رابطه کسب و کارهای اینترنتی بسیار محبوب هستند و یکی از نخستین انتخاب های هر فرد به منظور داشتن یک کسب و کار به شمار می آیند. اما سوالی که در این رابطه برای برخی افراد مطرح می شود این است که اصلا کسب و کار اینترنتی چیست؟و اینکه چطور می توانیم یک کسب و کار اینترنتی را برای خودمان راه اندازی کنیم. در این مطلب قصد داریم در رابطه با همین موضوع یعنی اینکه کسب و کار اینترنتی چیست به صحبت بپردازیم و کمی هم در مورد چگونگی راه اندازی یک بیزینس اینترنتی اطلاعات ارائه کنیم. پس اگر شما هم در دسته افرادی هستید که دوست دارید بدانید کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه می توان چنین کسب و کاری را راه اندازی کرد در ادامه و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا می دانید کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به سوال کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ دهیم می توانیم این عبارت را به دو قسمت تقسیم کنیم: نخست کسب و کار و دیگری اینترنت! کسب و کار که تکلیفش مشخص است: یعنی کارهایی را انجام می دهیم و در قبال آن هزینه دریافت می کنیم. فرقی نمی کند که این کار خرید و فروش کالا باشد یا ارائه خدمات و یا هر چیز دیگر. خیلی ساده ما کاری را برای یک شخص یا سازمان و … انجام می دهیم و به عوض آن پول به دست می آوریم. اینترنت هم که همه میدانیم چیست، بستری که به صورت مجازی بوده و افراد در سرتاسر کره زمین به آن دسترسی دارند. پس پاسخ این سوال که کسب و کار اینترنتی چیست اینطور بیان می شود که به کارهایی که در بستر اینترنت و به صورت مجازی و آنلاین انجام می شوند و در مقابل آنها هزینه ای دریافت می کنیم و پول به دست می آوریم کسب و کار اینترنتی گفته میشود.

چرا بیزینس های اینترنتی محبوب هستند؟

حال که در مورد اینکه کسب و کار اینترنتی چیست اطلاعاتی به دست آوردیم و دانستیم که بیزینس های اینترنتی چه هستند خوب است مختصری هم به دلیل های محبوبیت این نوع از کسب و کار بپردازیم و ببینیم چه عواملی سبب این محبوبیت شده اند. بطور کلی به هر کسب و کاری که بتوان آن را در بستر اینترنت و به صورت آنلاین انجام داد در رده کسب و کارهای اینترنتی قرار می گرند. در سال های قبل این نوع از بیزینس ها با استقبال زیادی از سوی مردم روبرو نشدند و تنها تعداد کمی از این کسب و کارها بودند که توانستند موفق شوند. اما در حال حاضر و در شرایط فعلی که نفوذ اینترنت در زندگی های بیش از پیش است رفته رفته کسب و کارهای اینترنتی با اقبال کاربران مواجه شده و خیلی از افراد دوست دارند بیزینس خود را در این بستر راه اندازی کرده و یا کسب و کار فیزیکی شان را به صورت آنلاین هم گسترش و توسعه دهند. یکی از مهمترین دلیل های محبوبیت کسب و کارهای اینترنتی این است که هر کسی می تواند آنها را شروع کند. حتی گاها با سرمایه ای اندک می توان استارت کار را زده و رفته رفته آن را بزرگ و بزرگتر کرد. علاوه بر این به عقیده خیلی از افراد پول زیادی در کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد و تنها کافی است کمی خلاق باشید و منحصر بفرد عمل کنید تا کارتان به خوبی رونق بگیرد و به درآمدهای فوق العاده بالایی برسید. سادگی کار و نیز عدم نیاز آن به توانایی های خارق العاده، سرمایه زیاد، نیروی کار پرتعداد و … هم از جمله عامل هایی هستند که در محبوبیت این نوع از کسب و کارها دخیل هستند.

 

محتوای پیشنهادی : کسب درآمد اینترنتی

 

چطور یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در ادامه صحبت راجع به کسب و کار اینترنتی چیست می خواهیم ببینیم که چگونه می توانیم یک کسب و کار اینترنتی برای خودمان داشته باشیم. شاید یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران همین باشد که چگونه می توانیم یک کسب و کار اینترنتی را برای خودمان راه اندازی کنیم؟ نخستین گام برای داشتن یک بیزینس اینترنتی در اختیار داشتن ایده است. یعنی شما باید فکر کنید و ببینید که با توجه به توانایی هایتان قادر به انجام چه کارهایی در بستر اینترنت و به صورت مجازی هستید. آیا قدرت متقاعد کنندگی بالایی دارید و میتوانید به فروش محصولات و کالاها بپردازید، یا توانایی ساخت یک محصول یا خلق اثر دارید و می توانید آن را در بستر اینترنت عرضه کنید؟ حتی ممکن است توانایی بالایی در انتقال مفاهیم داشته باشید و بتوانید به آموزش آنچه در آن تخصص دارید بپردازید. پس از این که ایده های خود را برای راه اندازی بیزینس موردنظرتان جمع آوری کردید نوبت به مرحله ارزیابی می رسد. یعنی باید تک به تک این ایده ها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید و ببینید که کدام مناسبتر هستند. مثلا این که کدام ایده می تواند مخاطب بیشتری را جذب خود کند؟ کدام ایده درآمدهای بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت، کدام ایده خلاقانه تر و جدیدتر است و نظیر آن کمتر وجود دارد، کدام ایده سخت تر است و برای راه اندازی آن زحمت زیادی لازم است و از همه مهمتر به کدام یک از این ایده های کسب و کاری علاقه دارید و از ته دل دوست دارید که چنین بیزینسی داشته باشید و … همه اینها و شاید بسیاری فاکتورها و سوالات دیگر که شما باید از خود بپرسید و برای آنها جواب قانع کننده و منطقی داشته باشید.

چند ایده برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

در بخش قبلی از کسب و کار اینترنتی چیست با هم دیدیم که برای شروع یک کسب و کار در بستر اینترنت می بایست چه کارهای اولیه ای انجام شود. دقت کنید که اگر این مرحله را به درستی پیش نبرید برای رسیدن به موفقیت به مشکل بر خواهید خورد، حتی ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید چرا که از همان ابتدا با فکر و استراتژِ پیش نرفته اید. پس حتما به مواردی که در بخش قبلی گفتیم دقت کنید و سعی کنید واقع بینانه و منطقی به سوالات گفته شده پاسخ دهید تا هم زمان و هم سرمایه و هم انرژی تان تلف نشود. برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی ایده های متعددی وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

1. سایت های فروش اینترنتی خدمات و محصولات

2. ارائه خدمات آموزشی در بستر اینترنت

3. ارائه خدمات مورد نیاز کاربران در زمینه شبکه های اجتماعی

4. برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و بازی

5. ارائه مشاوره

6. پیاده سازی سئو

7. انجام تبلیغات

8. مشغول به کار شدن به عنوان اینفلونسر، بلاگر، ادمین پیج های اینستاگرامی یا تلگرامی و …

9. تولید محتوای متنی، ویدیویی، صوتی

10. فعالیت به عنوان یوتیوبر

و بسیار ایده های دیگر که ممکن است تنها به ذهن خلاق شما خطور کند و بتوانید از انها استفاده کرده و کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

 

محتوای پیشنهادی : دوره جامع فروش در آمازون

 

جمع بندی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که برای کاربران مطرح می شود این است که کسب و کار اینترنتی چیست؟ و چگونه می توان چنین کسب و کاری را برای خودم راه اندازی کنیم. در این مطلب سعی کرده ایم خیلی ساده به پرسش کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ دهیم و راهنمایی های مختصری در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به شما ارائه کنیم تا به کمک آنها بتوانید برای خود یک کسب و کار خوب در اینترنت راه اندازی کرده و درآمد کسب کنید. اگر هرگونه اطلاعات تکمیلی در مورد اینکه کسب و کار اینترنتی چیست دارید یا ایده های جذابی برای راه اندازی یک بیزینس انلاین در سر دارید که دوست دارید آنها را با سایر کاربران در میان بگذارید می توانید از بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید.

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید