باز کردن حساب فروشنده در آمازون

amzyar

2021/12/29
amazon

باز کردن حساب فروشنده در آمازون

  • 2211 بازدید
4.3/5 - (6 امتیاز)

داشتن حساب فروشنده در آمازون آن هم به صورت واقعی می تواند به کسب و کارهای بین المللی کمک شایانی کرده و افزایش فروش را برای آنها به دنبال داشته باشد. در این آموزش  است قرار است باهم یاد بگیریم که چطور می توان برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کرد و برای این کار چه مرحله هایی می بایست طی شوند. اگر شما هم دوست دارید یک اکانت فروشنده در این پلتفرم فروش آنلاین داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

صفحه ثبت نام حساب فروشنده در آمازون

آموزش نحوه باز کردن حساب فروشنده در آمازون

سطح آمازون در مقایسه با سایر وب سایت ها و کسب و کارها اندکی بالاتر بوده و همین امر سبب شده است حساسیت های موجود برای ان بیشتر از سایر پلتفرم ها باشد. در ادامه یاد میگیریم که چگونه می توان برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کرد و چه کارهایی را باید انجام داد و به چه نکته هایی توجه کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن تاییدیه حساب فروشنده ی ما آماده شده و بتوانیم فروش محصولاتمان را در این پلتفرم بی نظیر آغاز کنیم.

مرحله های باز کردن حساب فروشنده در آمازون

به طور کلی برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون 5 مرحله می بایست طی شده و اطلاعات خواسته شده برای هر مرحله تکمیل شود تا در نهایت نوبت به تایید حساب شما برسد. اگر آمازون حسابتان را تایید کند شما میتوانید کار خود را در این پلتفرم آغاز کنید. این 5 مرحله به شرح زیر هستند:
1. اطلاعات کسب و کار مورد نظر
2. اطلاعات فروشنده
3. صدور صورت حساب ها
4. فروشگاه
5. تاییدیه ها
در ادامه به توضیح هر یک از این مرحله های پنجگانه برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون می پردازیم. با ما همراه باشید.

1. وارد کردن اطلاعات مربوط به کسب و کار مورد نظر

نخستین گام برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون این است که به آدرس https://services.amazon.com/ref=asus_logo بروید. حال می بایست Marketplace مورد نظر را انتخاب کنیم. این یعنی کشوری را انتخاب میکنیم که می خواهیم در آن محصولات خود را برای فروش عرضه کنیم و نسبت به باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کنیم. هجده کشور وجود دارند که آمازون در آنها مشغول به فعالیت بوده و ما می توانیم از میان آنها یکی را انتخاب کنیم. قوی ترین این مارکت پلیس ها آمازون US یا همان آمریکا است.

همچنین اگر کشورهای اروپایی منتظرتان هستند آمازون آلمان و انگلستان قوی ترین ها در این قاره به شمار می آیند.

انتخاب کشور و قیمت گذاری در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

انتخاب نوع اکانت فروشنده

گام دوم انتخاب گزینه Pricing یا همان قیمت گذاری است. حال صفحه ای با عنوان Choose your selling plan برای شما به نمایش درمی آید. در این بخش ما با دو گزینه برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون مواجه هستیم. نخست حساب individual و دیگری حساب Professional. حساب individual همان حساب معمولی است که به صورت رایگان در دسترس تمامی کاربران قرار می گیرد. حساب Professional هم حساب پولی است که حرفه ای تر عمل می کند. توصیه می کنیم از همان ابتدا به سراغ حساب حرفه ای نروید چرا که به آن نیازی نخواهید داشت.

خیلی راحت برای ابتدای کار خود حساب معمولی را که رایگان هم هست انتخاب کنید. به این شکل هر زمان که بخواهید می توانید با پرداخت هزینه ها این حساب را به حساب حرفه ای تبدیل کنید. همچنین امکان تغییر کاربری حساب حرفه ای به حساب معمولی هم وجود دارد. پس عملا برای ابتدای کار لازم نیست یک حساب حرفه ای باز کرده و مبلغ 40 دلار را به صورت ماهیانه به عنوان هزینه عضویت و اشتراک بپردازیم.

حتی اگر قرار است به شکلی حرفه ای مشغول به فروش محصولات شوید باز هم توصیه میکنیم در ابتدا حساب رایگان و معمولی را باز کنید. سپس وقتی محصول وارد پروسه تولید شده و نوبت به آن میرسد که آن را در آمازون لیست کنید آنگاه می توانید خیلی راحت حساب معمولی تان را به حساب حرفه ای تغییر کاربری دهید.

انتخاب نوع حساب در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

انتخاب موقعیت مکانی بیزینس موردنظر

پس از انتخاب نوع اکانت نوبت به گام سوم می رسد. در گام سوم از شما خواسته می شود کشوری که بیزینس تان در آن قرار دارد را انتخاب کنید (Business location). این کشورها در واقع همان کشورهایی هستند که برای داشتن حساب های کاربری تایید می شوند و به آنها اجازه باز کردن حساب فروشنده در آمازون را می دهند. امارات، ترکیه، هند، سنگاپور و … از جمله کشورهایی هستند که در این فهرست حضور دارند.

متاسفانه کشور ایران در این لیست حضور ندارد اما افغانستان در این فهرست حاضر است. این یعنی افراد قادر هستند از کشور افغانستان هم بدون هیچ مشکلی برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کنند.

انتخاب لوکیشن و کشور در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

انتخاب نوع بیزینس

مرحله بعدی پس از انتخاب Business location انتخاب نوع بیزینس است. برای این مرحله بهتر است با دقت بالایی انتخاب ها را انجام دهید چرا که چندین گزینه موجود هستند که شما قادر به انتخاب آنها هستید و در این میان دو گزینه اصلی وجود دارد. نخست گزینه Privately owned business که این یعنی ما صاحب یک شرکت ثبت شده (در آلمانی GmbH UG) هستیم. گزینه بعدی هم Sole proprietor است که به مفهوم کسب و کار یک نفره (در آلمانی Einzelunternehmen) است.

یکی از نکته های مهمی که در باز کردن حساب فروشنده در آمازون می بایست حتما به آن دقت شود این است که اگر یک کسب و کار یک نفره داریم باید حتما گزینه Sole proprietor یا همان Einzelunternehmen را انتخاب کنیم. چرا که اگر گزینه privately owned business یا GmbH UG را انتخاب کنیم اما مدارکی که آپلود می کنیم برای یک کسب و کار Sole proprietor باشد آنگاه حساب فروشنده ای که مایل به باز کردن آن هستیم به وسیله آمازون تایید نمی شود. اما در مقابل اگر عکس این موضوع رخ دهد یعنی شما یک کسب و کار بزرگ داشته باشید و مدارک آن را ارسال کنید اما گزینه Sole proprietor را انتخاب کنید احتمال تایید شدن حسابتان وجود دارد.

انتخاب نوع حساب فروشنده در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

تکمیل فیلد نام بیزینس

در فیلد بعدی از ما خواسته می شود نام کسب و کار یا همان Business Name را وارد کنیم. اگر گزینه کسب و کار یک نفره را انتخاب کرده باشیم قطعا بیزینس به نام خودمان خواهد بود. مثلا اگر بخواهیم یک جواز کسب و کار در آلمان را به عنوان مدرک به ثبت برسانیم این جواز قطعا به نام خود ما صادر شده است و لذا همان نامی که در جواز به ثبت رسیده و نام خودمان است را در فیلد مورد نظر می نویسیم. سپس چک باکسی که پایین فیلد قرار گرفته است را تیک می زنیم. با این کار تایید می کنیم کلیه اطلاعاتی که برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون به ثبت رسانده ایم درست هستند.

وارد کردن مشخصات فردی در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

تکمیل اطلاعات مربوط به کسب و کار مورد نظر

در مرحله بعدی از باز کردن حساب فروشنده در آمازون اطلاعاتی در مورد کسب و کار ما خواسته می شود. فیلد نخست این قسمت در رابطه با اطلاعات ثبتی شرکت یا کسب و کار ماست (Business Register Number) که می بایست با شماره ثبت شرکت پر شود. اگر شرکتی را به ثبت نرسانده باشیم می بایست شماره مالیاتی را در این فیلد وارد کنیم.

این یعنی شماره مالیاتی که هر فردی در اروپا و آمریکا آن را در اختیار دارد می تواند به عنوان Business Register Number ما شناخته شود. بخش بعدی که می بایست برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون به تکمیل آن بپردازیم اطلاعات موقعیت مکانی و آدرس است. در صورتی که با حساب کاربری که از آمازون خرید می کنیم لاگین کرده باشیم این بخش به صورت خودکار پر خواهد شد و نیازی به ثبت مجدد نخواهد داشت. اما در صورتی که حساب کاربری تان جدید باشد حتما می بایست این قسمت را دقیق پر کنید.

ثبت مشخصات کسب و کار در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

مرحله نهایی برای اطلاعات بیزینس

در بخش بعدی هم از ما یک شماره تلفن خواسته می شود. وقتی شماره تلفن خود را وارد کرده و دکمه زرد رنگ روبرو که عبارت Send SMS روی آن نقش بسته است را بزنیم آمازون برای آن شماره تلفن یک کد ارسال می کند. حال یک پنجره برای ما باز می شود و ما می بایست کد ارسال شده در آن تایپ کنیم. به این صورت شماره تلفن وارد شده تایید می شود. در ادامه فیلدهایی برای ثبت مشخصات خودتان وجود دارد.

در بخش First name نام کوچک و در قسمت Last name نام خانوادگی را وارد کنید و بخش وسط یا همان Middle Name را خالی بگذارید. سپس روی گزینه Next کلیک کنید تا خیلی راحت این مرحله به پایان رسیده و تایید شود. در پروگرس باری که در بالای صفحه مشاهده می شود می بینید که بخش business information تیک خورده و به رنگ سبز درآمده است. این یعنی این مرحله از باز کردن حساب فروشنده در آمازون به اتمام رسیده و تایید شده است.

محتوای پیشنهادی : کسب و کار اینترنتی چیست؟

2. وارد کردن اطلاعات مربوط به فروشنده

بخش دوم پروسه باز کردن حساب فروشنده در آمازون وارد کردن اطلاعات مربوط به فروشنده یا Seller Information است. در این مرحله کلیه اطلاعات شخصی فردی که قصد باز کردن حساب فروشنده در آمازون دارد مورد نیاز است. فیلد نخست آن با تابعیت شخص پر می شود. فیلد دوم کشوری است که فرد در آنجا متولد شده است. سپس ر فیلدی که روبروی این فیلد قرار گرفته است می بایست تاریخ تولدتان را انتخاب کنید. فیلد بعدی هم مربوط به مدارک هویتی است که باید آنها را ارائه دهیم و می تواند پاسپورت یا کارت اقامت باشد.

سپس شماره پاسپورت و یا شماره کارت اقامت در فیلد مربوطه وارد می شود و در ادامه هم تاریخ انقضای آن می بایست به ثبت برسد. در فیلد آخر هم می بایست کشوری که این مدارک هویتی ما را صادر کرده است انتخاب کنیم. برای مثال اگر ما در آلمان هستیم و کارت اقامتی مان به وسیله این کشور صادر شده باشد آنگاه آلمان را برای این فیلد انتخاب می کنیم. در بخش بعدی از ما خواسته می شود آدرس و شماره تلفن مان را وارد کنیم. سپس چک باکسی که پایین ای فیلدها قرار گرفته است را تیک میزنیم و در نهایت هم روی گزینه Save کلیک می کنیم.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد اطلاعات شما تایید شده و مرحله دوم یا همان Seller Information هم تیم خورده و به رنگ سبز درمی آید.

ثبت مشخصات فردی در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

نکته مهم

مرحله های 1 و 2 از باز کردن حساب فروشنده در آمازون بسیار حساس هستند. لذا باید کلیه اطلاعات خواسته شده را با دقت بالایی ارائه کنید. چرا که اگر یک حرف یا یک رقم را به اشتباه وارد کنید آنگاه کار شما با مشکل مواجه خواهد شد و حتی گاها ممکن است حسابتان تنها به همین دلیل از سوی آمازون تایید نشود یا از شما مدارک اضافه تری خواسته شود و یا حتی مجبور به ساخت یک حساب کاربری جدید و انجام مرحله های پروسه باز کردن حساب فروشنده در آمازون به صورت مجدد شوید. پس دقت در وارد کردن اطلاعات به صورت صحیح برای این دو مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.

3. صدور صورت حساب ها و تکمیل اطلاعات مورد نیاز

مرحله بعدی مربوط به صدور صورت حساب هاست. در این مرحله از باز کردن حساب فروشنده در آمازون لازم است تا یک حساب بانکی معتبر را در فیلد مربوطه وارد کنید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که می بایست حتما نام صاحب این حساب بانکی با نام صاحب حساب آمازونی که در حال ثبت کردن آن هستیم یکی باشد. این یعنی اگر حساب آمازون مورد نظر به نام علی احمدیار است، حساب بانکی که به ثبت میرسانیم هم می بایست به نام علی احمدیار باشد.

علاوه بر حساب بانکی شما می بایست اطلاعات مربوط به کارت اعتباری یا همان کردیت کارتتان را هم به ثبت برسانید. حال روی گزینه Understood کلیک می کنیم. در ادامه از شما خواسته می شود مشخصات کارت بانکی خود را وارد کنید. در صورتی که با حسابی که به وسیله آن از آمازون خرید می کنیم لاگین کرده باشیم اطلاعات کامل حساب وجود داشته و نیازی به تکمیل این بخش نیست. اما اگر با حسابی جدید قصد باز کردن حساب فروشنده در آمازون را دارید می بایست اطلاعات این بخش را هم به دقت وارد کرده و ثبت کنید.

ثبت اطلاعات بانکی در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

تکمیل اطلاعات مربوط به حساب بانکی

بخش اول این اطلاعات بانک نام موسسه مالی یا بانکی است که حساب شما در آن قرار دارد. در صورتی که نام بانک شما در میان گزینه های موجود نبود می توانید گزینه آخر یعنی “دیگر” را انتخاب کنید. حال یک فیلد برای شما باز می شود که می بایست در آن نام بانک یا موسسه مالی که در آن حساب دارید را بنویسید. در بخش بعدی می بایست تایید کنید که نام حساب بانکی به نام چه شخصی به ثبت رسیده است.

فیلد بعدی کشوری که بانک مورد نظر در آن قرار دارد را نیاز دارد. دو فیلد بعدی هم مربوط به اطلاعات حساب بانکی شما هستند.این اطلاعات همگی روی کارت بانکی وجود دارند و خیلی راحت می توانید آنها را پیدا کرده و وارد کنید. حال چک باکس موجود را تیک بزنید و تایید کنید و در نهایت هم روی گزینه Verify Bank Account که به رنگ زرد است کلیک می کنیم.

اطلاعات بانکی تکمیلی در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

تکمیل اطلاعات مربوط به کردیت کارت

مرحله بعدی که برای این بخش وجود دارد وارد کردن اطلاعات مربوط به کردیت کارت یا مستر کارت است. فیلد اول شماره کردیت کارت مان را وارد میکنیم. در فیلد روبروی تاریخ انقضا کارت و در فیلد پایانی هم نام دارنده کردیت کارت وارد می شود. ممکن است بتوانید از کردیت کارت شخص دیگری هم استفاده کنید اما در این موضوع به شما اطمینان نمیدهیم. چیزی که کاملا قطعی است این است که حساب بانکی که در بالا راجع به آن صحبت کردیم می بایست حتما به نام فردی باشد که میخواهد برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کند.

پس از تکمیل این بخش روی گزینه Next کلیک کنید. همانطور که می بینید تیک بخش Billing یا صورت حساب ها هم به رنگ سبز درمی آید و این مرحله هم با موفقیت به پایان میرسد.

ثبت اطلاعات کردیت کارت در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

نکته مهم

اگر به هر دلیلی نتوانستید مرحله های بعدی را کامل کنید مثلا لپ تاپتان خاموش شد، یا اطلاعاتتان ناقص بود، یا صفحه مرورگرتان بسته شد و سایر مواردی از این دست به هیچ عنوان نگران نباشید و استرس نداشته باشید. هر زمان دیگری که شما وارد این سایت شوید حال می خواهد یک روز بعد باشد یا یک هفته ی بعد یا اصلا یک ماه بعد، اطلاعات وارد شده تا همان جایی که بودید باقی مانده و شما می توانید به ادامه پروسه باز کردن حساب فروشنده در آمازون بپردازید.

4. تکمیل اطلاعات مربوط به فروشگاه

مرحله بعدی از باز کردن حساب فروشنده در آمازون که می بایست اطلاعات مربوط به آن را کامل کنیم مربوط به بخش فروشگاهی است که قصد راه اندازی آن را داریم (Store). در فیلد اول نام فروشگاه از شما خواسته می شود. این نام کاملا دلخواه بوده و شما می توانید هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید. تنها نکته ای ک برای این نام وجود دارد این است که باید یکتا باشد و اگر قبلا کسی آن را انتخاب کرده باشد شما دیگر نمی توانید از این نام استفاده کنید. دقیقا مشابه پروسه انتخاب نام کاربری برای اینستاگرام یا فیسبوک یا حتی جیمیل. همچنین این نام قابل تغییر است و هر زمان که دوست داشته باشید می توانید برای عوض کردن آن اقدام کنید.

اطلاعات تکمیلی در مورد فروشگاه

در فیلد بعدی از شما یک سوال پرسیده می شود: این که آیا برای همه محصولات بارکد داریم یا خیر؟ اگر قرار باشد حرفه ای کار کنیم و برند خود را در اختیار داشته و محصولاتمان را با برند خودمان به فروش برسانیم (یعنی Private Label داشته باشیم) گزینه Yes را انتخاب میکنیم. اما در صورتی که قرار است محصولات دیگران را با نام و برند آنها به فروش برسانیم گزینه No میبایست انتخاب شود.

در بخش بعدی از شما پرسیده می شود که آیا شما مالک محصولات ارائه شده برای فروش هستید یا خیر؟ بسته به محصولاتی که برای فروش دارید می توانید گزینه Yes یا No را انتخاب کنید. در بخش بعدی هم از شما سوال می شود که آیا شما صاحب یک علامت تجاری ثبت شده هستید؟ این یعنی آیا شما برند خود را به ثبت رسانده اید یا خیر؟ بسته به وضعیت ثبت برندتان گزینه های Yes و یا No را انتخاب کنید. در انتها هم روی Next کلیک کنید. اگر بالای صفحه را نگاهی بیندازید گزینه Store هم تیک خورده و به رنگ سبز درآمده و تنها یک گزینه قرمز باقیمانده که Verification است و در ادامه به آن می پردازیم.

ثبت مشخصات فروشگاه و کسب و کار در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

5. تاییدیه ها و تکمیل اطلاعات و آپلود مدارک مورد نیاز

و در نهایت در این مرحله از باز کردن حساب فروشنده در آمازون کلیه اطلاعاتی که برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون وارد کرده و به ثبت رسانده ایم برای ما به نمایش درمی آیند و از ما خواسته می شود که آنها را تایید کرده و تکمیل کنیم. شما می بایست در این مرحله از باز کردن حساب فروشنده در آمازون مدارک هویتی تان را آپلود کنید. تنها کافیست عکسی از ان بگیرید و برای بارگذاری اقدام کنید.

دقت کنید اگر مدرک هویتی تان ID Card باشد می بایست حتما عکس باید پشت و روی آن را آپلود کنید. اما برای پاسپورت تنها یک عکس کافی است. مرحله بعدی هم مربوط به اطلاعات و مدارک بانکی تان و تایید آنها است. یعنی باید تایید کنیم که شماره بانکی که به ثبت رسانده ایم متعلق به خودمان هست یا خیر؟ در بخش اول انتخاب میکنیم که چه نوع مدرک بانکی قرار است ارائه شود. سپس در بخش دوم مدرک مورد نظر آپلود می شود. در انتها روی Next کلیک کرده و وارد صفحه جدیدی می شویم.

تاییدیه ها و تکمیل اطلاعات در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

تایید اطلاعات مربوط به محل سکونت

در این بخش قرار است اطلاعات مربوط به آدرس سکونتی که ثبت کرده اید به تایید برسد. به این شکل که پاکتی به همراه یک کد به وسیله پست به آدرسی که در مراحل باز کردن حساب فروشنده در آمازون وارد و ثبت کرده اید فرستاده می شود. آمازون می خواهد به این شکل مطمئن شود که آیا شما در آدرسی که ثبت کرده اید زندگی می کنید یا خیر. حال روی گزینه Confirm کلیک کنید.

در صفحه ای که باز می شود به شما اطلاع داده می شود که بین 5 الی 8 روز کاری طول می کشد تا شما این بسته و کد را دریافت کنید. همچنین پروسه ارسال این نامه هم برای شما به نمایش درمی آید که در حال حاضر در کجا قرار دارد. سپس هنگامی که نامه به دست شما می رسد می بایست کد موجود در آن را در فیلد Enter Code Below وارد کنید و گزینه Next را بزنید.

ارسال کد تایید به آدرس شما برای تایید حساب فروشنده در آمازون

نکته

در صورتی که کشور دیگری از جمله ترکیه، هند، امارات و … را به عنوان کشور محل سکونت انتخاب کنید، این امکان وجود دارد که برای تایید مجل سکونت نیاز به مدارک دیگری باشد. برای مثال از شما خواسته می شود قبض برق خود را آپلود کنید. به این شکل دیگر لازم نیست منتظر رسیدن نامه پستی مانده و معطل شویم. پس دقت کنید که با توجه به کشوری که در آنجا اقدام به باز کردن حساب فروشنده در آمازون می کنیم ممکن است روند تایید هویت متفاوت باشد.

وارد کردن کد ارسالی در این بخش در باز کردن حساب فروشنده در آمازون

دسترسی به داشبورد و مدیریت حساب فروشنده آمازون

و در نهایت هنگامی که پروسه باز کردن حساب فروشنده در آمازون به اتمام رسیده و حساب آمازون ما از سوی این پلتفرم به تایید رسید داشبورد Seller Central برای ما قابل دسترسی خواهد بود. به کمک این داشبورد شما می توانید حساب فروشنده آمازون خود را به راحتی در اختیار داشته و مدیریت کنید. همچنین کلیه اطلاعات بیزینسی که در این پلتفرم وارد کرده ایم در داشبورد قرار می گیرند.

و به همین راحتی شما می توانید برای باز کردن حساب فروشنده در آمازون اقدام کرده و یک حساب کاربری برای فروش محصولات خود در این بستر در اختیار داشته باشید. اگر این مطلب برایتان مفید بوده است خوشحال می شویم با لایک کردن و کامنت گذاشتن ما را همراهی کنید.

مشاهده پنل فروشنده بعد از تایید حساب فروشنده در آمازون

محتوای پیشنهادی : هزینه های کسب و کار آمازون
برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
4.3/5 - (6 امتیاز)

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید