هزینه های بیزینس آمازون

amzyar

2021/08/10
amazon

هزینه های کسب و کار آمازون

  • 669 بازدید
2.7/5 - (4 امتیاز)

واقعا هزینه های کسب و کار آمازون چقدر است؟

قاعدتا اگر ما بخواهیم وارد کسب و کار آمازون شویم ، باید بدانیم چقدر هزینه لازم است انجام دهیم. همانطور که برای ورود به این کسب و کار ما در مورد میزان درآمد تحقیق میکنیم. باید از هزینه های کسب و کار آمازون هم اطلاع داشته باشیم.

هزینه های آمازون به دو بخش اصلی تقسیم میشود.

یک: هزینه هایی که فقط یک بار انجام میشود.

دو: هزینه هایی که ثابت هستند و مرتب انجام میشود.

هزینه های بیزینس آمازون

هزینه های بیزینس آمازون

هزینه های که فقط یک بار انجام میشود:

هزینه اول: مربوط به ابزار Amzscout pro  است.

هزینه‌ی این ابزار به صورت ماهانه بین 16 تا 30 دلار است. قیمت ابزار هم بستگی به تعداد دفعات استفاده ما از ابزار  دارد. اینکه در ماه چه تعداد محصول را چند بار مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

کاری که این ابزار انجام می دهد، این است که حدس بزند محصولات مختلف در آمازون ، چقدر فروش دارند . و در ماه چقدر درآمد دارند. بنابراین ما برای تحلیل بازار و انتخاب محصول حتما به این ابزار نیاز داریم. و باید آن را حداقل آن را برای یک یا دو ماه تهیه کنیم.

هزینه دوم: هزینه‌ی عکاسی است.

معمولا بین 100 تا 300 دلار هزینه‌ی عکاسی محصول ما خواهد بود. همچنین اگر بخواهیم برای محصولمان فیلم تهیه کنیم، بین 300 تا 800 دلار باید هزینه کنیم. البته این بخش از هزینه در صورت داشتن مهارت نسبی در بحث عکاسی قابل کنترل است.

اما توصیه میشود این کار را یک عکاس حرفه ای محصول انجام دهد. چون عکاسی در آماوزن خیلی اهمیت دارد. و باید بدانید که مهمترین ابزار متقاعدسازی برای فروش در آمازون عکاسی محصول است. بنابراین ما باید از آن به صورت حرفه‌ای استفاده کنیم.

هزینه سوم: هزینه طراحی لوگو است.

طراحی لوگو در وب سایت Fiverr.com از ۱۰ دلار تا ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

قیمت طراحی لوگو بستگی به مهارت طراح و تعداد طرح هایی که تحویل میدهد دارد.

البته وب سایت هایی هستند که برای ما رایگان و انلاین لوگو طراحی میکنند. که با یک سرچ ساده در گوگل میتوان این سایت های را پیدا کرد.

اما توصیه میشود این کار را یک طراح حرفه ای انجام دهد. ما میتوانیم در سایت fiverr.com با ۵۰ دلار یک طراح خوب استخدام کنیم.

محتوای پیشنهادی : برای شروع آمازون چقدر سرمایه نیاز داریم؟

هزینه چهارم: هزینه‌ی بارکد می باشد.

برای اینکه بتوانیم محصولمان را در آمازون بفروشیم نیاز به یک بارکد داریم . قیمت این بارکد بین 70 تا 350 دلار است. هزینه بارکد در آمازون بستگی به این دارد که آن را از کجا و چه تعداد تهیه نماییم.

هزینه پنجم:‌ مربوط به ثبت شرکت یا اجازه کار است .

هزینه ثبت شرکت به این بستگی دارد که ما تصمیم داریم چه نوع شرکتی را ثبت کنیم.

اگر ما بخواهیم یک شرکت شخصی، که در واقع همان اجازه کار و فعالیت از دولت است ثبت کنیم. در اکثر کشور ها زیر ۱۰۰ دلار است. در آلمان ثبت یک Gewerbe زیر بین ۲۸ تا ۵۰ یورو است. که بستگی به شهر و ایالت دارد.

اما اگر بخواهیم یک شرکت حقوقی ثبت کنیم هزینه به چند هزار دلار میرسد. که نیازی نیست در ابتدای کار ما این کار را انجام دهیم.

هزینه ششم: هزینه‌ی ثبت نام تجاری است.

اگر بخواهیم که به صورت حرفه‌ای کار کنیم و محصول خود را با نام انتخابی و برند شخصی   به فروش برسانیم، باید ثبت نام تجاری را انجام دهیم. هدف از ثبت نام تجاری این است تا کسی نتواند از نام و برند ما استفاده و اعتبار کسب کنید، استفاده نماید.

ثبت نام تجاری در اروپا در سه کلاس بین ۳۰۰ نا ۴۰۰ یورو هزینه دارد. و هر کتگوری یک کلاس محسوب میشود.

در صورتی که بخواهیم نام تجاری خود  کلاس‌های بیشتری ثبت کنیم، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازیم. همچنین اگر بخواهیم نام تجاری خود را در بیشتر ازیک کشور، در وسعتی در ابعاد یک قاره یا حتی دنیا، ثبت کنیم، باز هم هزینه‌ی ثبت نام تجاری افزایش خواهد یافت.

البته نیاز نیست در ابتدای کار که برند ما آنقدر بزرگ نیست ما در بیشتر از یک کشور نام تجاری خود را به ثبت برسانیم.

البته ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو فقط هزینه است که ما باید به ادراه ثبت نام تجاری پرداخت کنیم. و هزینه وکیلی که این کار را برای ما انجام میدهد هم میتواند بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در اروپا باشد.

اما ثبت نام تجاری جزء مواردی است که ما می توانیم آن را بعد از شروع کار و به دست آوردن درآمد انجام دهیم. مثلا بعد از ۳ تا ۶ ماه بعد از شروع کار ما می توانیم اقدام به ثبت نام تجاری خود کنیم.

بنابراین هزینه ثبت نام تجاری مربوط به مواردی است که فقط یک بار باید پرداخت شود.

هزینه هفتم: هزینه‌ی تهیه‌ی نمونه‌ی کار می باشد.

ما باید قبل از خرید و سفارش اصلی برای هر محصول از چین یک نمونه یا Sample خریداری شود. این کار برای بررسی کامل کیفیت محصول تولیدی از کارخانه مورد نظر می باشد.

هزینه مورد نظر برای بخش نمونه کار بین 50 تا 400 دلار است. این عدد به تعداد نمونه ها و تعداد تولید کنندها یا تامین کنندهایی دارد که ما به آنها سفارش نمونه می دهیم.

مثلا اگر بخواهیم به 3 تولیدکننده درخواست سمپل بدهیم و از هر تولیدکننده هم دو نمونه محصول درخواست کنیم،طبیعیت هزینه آن زیاد خواهد شد.

اما اگر بخواهیم یک نمونه کار از یک تولید کننده تهیه کنیم. معمولا از ۷۰ دلار بیشتر نخواهد شد.

به این ترتیب به طور کلی میتوان گفت که این هفت هزینه، هزینه هایی است که ما فقط یک بار انجام میدهیم.

اما هزینه هایی که ثابت هستند و باید مرتب انجام شود.

هزینه اول: هزینه‌ی تهیه‌ی محصول است.

همانطور که مشخص است به تعداد و قیمت هر محصول بستگی دارد. برای مثال اگر محصولی به قیمت 10 دلار به تعداد 500 عدد در نظر داشته باشید، هزینه تهیه محصول ما 5000 دلار میشود.

هزینه دوم : هزینه‌ی حمل و نقل است.

ما هربار که تصمیم به سفارش محصول از چین یا هر کشور دیگری داشته باشید، باید آن را از چین به انبار آمازون منتقل کنید. . هزینه حمل و نقل بستگی به ابعاد و وزن  محصول دارد.

باید گفت که به طور کلی هزینه حمل و نقل دریایی از چین تا اروپا یا آمریکا برای هزار عدد محصول زیر ۳۰۰ دلار است. البته بستگی به وزن و ابعاد دارد که میتواند کمتر یا بیشتر شود.

هزینه سوم: هزینه‌ی کامیشن یا کمیسیون یا amazon Fee است.

همانطور که در مقاله درآمد از آمازون گفته شد این مبلغ به صورت ۱۵ درصد مبلغ فروش محاسبه خواهد شد.

یعنی اگر ما یک محصول را بفروشیم که قیمت آن ۱۰۰ دلار است باید ۱۵ دلار را به آمازون پرداخت کنیم

هزینه چهارم : هزینه‌ی بسته بندی محصول است.

ارسال و بسته‌بندی محصول که FBA Fee می باشد، به وزن و ابعاد محصول ما بستگی دارد. اگر محصول ما استاندارد سایز باشد، معمولا بین 2.5 تا 3.5 دلار است. البته این مبلغ متناسب با ابعاد محصول و نوع بسته بندی ما متغیر است.

البته برای محاسبه FBA Fee ابزاری را معرفی خواهیم کرد، تا این مبلغ را برای شما محاسبه کند.

هزینه پنجم : هزینه‌ی گمرک است.

هزینه‌ی گمرک کالا معمولا بین 15تا 20 درصد است. البته هزینه گمرک در اروپا نسبت به آمریکا متفاوت است. که بستگی به نوع کالا و کشور صادر کننده دارد. اما معمولا در همین حدود است.

یعنی ما باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به ارزش کالاهای وارد شده به کشور مورد نظر گمرکی محصول خود را پرداخت کنیم.

هزینه ششم : هزینه‌ی تبلیغات محصول است.

منظور از تبلیغات همان تبلیغات PPC  یا کلیکی آماوزن است. که این هزینه هم بستگی به شدت رقابت در کتگوری مورد نظر دارد.

هزینه هفتم : هزینه‌ی داشتن اکانت آمازون است.

هزینه‌ی داشتن اکانت آمازون ،۳۰ دلار در ماه می باشد.

بنابراین به طور کلی ما میتوانیم هزینه های کسب و کار آمازون را در این حدود محاسبه کنیم.

نتیجه گیری:

همانطور که میبینید و میتوانید به صورت تقریبی حدس بزنید که کسب و کار آمازون چقدر هزینه دارد و به چقدر سرمایه نیاز دارد. این هزینه و سرمایه مبلغ کمی نیست. البته برای افرادی که در اروپا و امریکا کار میکنند این مبلغ، مبلغ زیادی نیست.

اما مطمئنا این کسب و کار آمازون ارزش این را دارد که برای آن هزینه و سرمایه گذاری کنیم. چون آنچه که در کسب و کار آمازون به دست می آوریم خیلی ارزشمند تر است.

محتوای پیشنهادی : کسب و کار آمازون به زبان ساده

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
2.7/5 - (4 امتیاز)

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید