درباره کسب و کار آمازون بیشتر بدانید

amzyar

2021/08/04
Article

برای شروع آمازون چقدر سرمایه نیاز داریم

  • 158 بازدید
Rate this post

در این مقاله قصد داریم به میزان مبلغ مورد نیاز، برای شروع و راه اندازی کسب و کار در آمازون بپردازیم.

همانطور که در مقاله هزینه های آمازون گفته شد.

سرمایه مورد نیازبرای کسب و کار آمازون

میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع و تداوم کسب و کار در آمازون فراتر از 1000 دلار و 2000 دلار است.البته اگر بخواهیم محصول خود را با برند خودمان بفروشیم، در غیر این صورت اگر بخواهیم محصولات دیگران را بفروشیم و به صورت خورده فروش (Retail arbitrage ) فعالیت کنیم بحث دیگری است و میتوان بدون سرمایه هم کار کرد.
در مقاله ای جدا به تفاوت amazon private label با Retail arbitrage و Drapshipping می پردازیم.

هزینه های مورد نیاز برای کسب و کار آمازون

هزینه های اولیه در شروع کسب و کار آمازون

هزینه ها در آمازون مثل هر کسب و کار دیگری با توجه به میزان سرمایه و دارایی ما قابل کنترل هستند.

هزینه های راه اندازی کسب و کار در آمازون به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. منظور از غیر ضروری بصورت مقطعی در شروع کار است. یعنی شما باید به جدولی که برای راه اندازی کسب و کار در این مقاله تهیه شده تمام و کمال عمل کنید

هزینه ارسال و بسته بندی :
این بخش میتواند بعد از ورود محصول به آمازون پرداخت شود.
تبلیغات :
این بخش میتواند بعد از ورود محصول و فروش در آمازون پرداخت شود.
اکانت آمازون :
این بخش میتواند بعد از آماده شدن محصولات انجام شود.
عکاسی و فیلم:
این بخش می تواند از طریق یک عکاس غیر حرفه ای و خود فرد انجام شود. (توصیه نمی شود)
ثبت نام تجاری:
میتواند بعد از پیشرفت بخشی از پروسه فروش محصول اقدام و پرداخت شود.

هزینه اصلی و مداوم کسب و کار آمازون

هزینه اصلی و مداوم کسب و کار  در آمازون که همیشه در جریان است، هزینه تهیه و تولید و ارسال محصول به انبار آمازون می باشد.
البته برای این قسمت نیز راه حل هایی وجود دارد که در ادامه مطلب این مقاله توضیح خواهیم داد.

سرمایه اولیه کسب و کار آمازون

پس تا اینجا متوجه شدیم بیشترین بخش هزینه ها مربوط به بخش محصولات شما می باشد.و اما راه حل برای توزیع سرمایه و رسیدگی به تمام پروسه های کسب و کار شما در آمازون را با یک مثال عددی توضیح خواهیم داد.
فرض کنید قصد سفارش 500 عدد محصول، هریک به ارزش 10 دلار را دارید. یعنی 5000 دلار برای تهیه محصول و فروش در آمازون نیاز دارید.
اما نیازی نیست شما این مبلغ را یکجا پرداخت کنید. چطور؟!! وقتی ما به تامین کننده یا تولید کننده خود سفارش میدهیم، میتوانیم ۳۰ درصد مبلغ سفارش را اول و مابقی را بعد از اتمام کار پرداخت کنیم.
البته برای شروع میتوانید به جای 500 محصول ، 300 یا حتی 100 عدد سفارش دهید. و بعد از فروش این تعداد سفارش دوم را بزرگتر دهید.
اما توجه داشته باشید که هرچقدر سفارش ما کوچکتر باشد قیمت محصول هم بیشتر است.
و همینطور به علت حجم پایین سفارش احتمالا محصول زود تمام ( out of stock ) میشود.
که تمام شدن موجودی محصول ما درRank یا رتبه ما اثر منفی می گذارد.

دو نکته مهم در کسب و کار آمازون

نکته اولی که باید توجه داشته باشیم این است که گاهی فروشندگان آمازون در شروع کار و یا فروش محصول جدید، در ابتدا محصولات به تعداد کم سفارش داده و وارد آمازون میکنند. آنها با این اقدام به آنالیز و چگونگی فروش آن محصول میپردازند. تا در صورت داشتن فروش سفارش بزرگتری به تامین کننده خود بدهند.
البته این دسته از فروشندگان مشکل مالی برای سرمایه گذاری ندارند. و همانطور که گفته شد، این یک استراتژی برای فروش بهتر و انتخاب محصول مناسب است.

بنابراین اگر شما مشکل سرمایه ندارید،بهتر است حداقل ۵۰۰ عدد از یک محصول را سفارش بدهید.
البته توجه داشته باشید، که قبل از سفارش محصول، باید از فروش محصول خود در آمازون مطمئن شویم تا سرمایه خود را به خطر نیاندازیم.

برای آن دسته از دوستانی که علاقه مند به شروع کسب و کار خود در آمازون هستند، و سرمایه مناسبی ندارند توصیه میشود با تعداد کم هم کار فروش را در آمازون شروع کنند.

چون داشتن شروعی ضعیف و حتی کوچک به مراتب از شروع نکردن بهتر است.به همین جهت ما برای شما  آموزش رایگان فروش در آمازون را تهیه کردیم.

سرمایه گذاری مناسب در کسب و کار آمازون

مقایسه سرمایه گذاری در کسب و کار آمازون با دیگر کسب و کارها

آنچه که ما با سرمایه گذاری در آمازون به درست می آوریم با توجه به میزان سرمایه گذاری که انجام میدهم خیلی بیشتر و با ارزش تر از دیگر کسب و کارهاست.
یعنی در کسب و کار آمازون خیلی پتانسیل بالاتری برای رشد و درآمد بیشتر وجود دارد تا کسب و کارهای دیگر.

مثلا شما اگر بخواهید در مک‌دونالد سرمایه گذاری کنید و امتیاز برند مک دونالد را داشته باشید، باید 350 هزار تا 400 هزار دلار سرمایه گذاری کنید. درآمد خالص شما از این سرمایه گذاری در ماه میتواند در حالت خوب 10.000 دلار باشد. البته می تواند بیشتر یا کمتر هم باشد که بستگی به مکان و میزان مشتری آن دارد.
البته مشغله و دردسرهای صاحب یک مک دونالد به مراتب بسیار وسیع تر و بیشتر از یک فروشنده آمازون است. چون باید یک تیم بزرگ را در 365 روز سال رهبری کرد.
حال اگر بخواهیم سیصد و پنجاه تا چهارصد هزار دلار در آمازون سرمایه‌گذاری کنیم، مطمئنا درآمد بیشتری خواهیک داشت. همچنین مشغله‌ی کاری کمتری نسبت به سایر کسب و کار های خواهیم داشت.
و همینطور اگر بخواهیم یک شرکت حمل و نقل یا یک رستوران راه‌اندازی کنید ، به سرمایه خیلی خیلی بیشتری نسبت به آمازون نیاز خواهید داشت.
بر اساس توضیحاتی که تا اینجا در این مقاله داده شد، آمازون بازدهی مادی و معنوی بیشتری برای شما نسبت به دیگر کسب و کار ها با توجه به میزان سرمایه ایی که میگذارید دارد. اما به این نکته مهم توجه  داشته باشید که ما در همان ابتدا نیازی نیست تمام سرمایه را داشته باشیم. مثلا فرض کنید مخواهم 10 هزار دلار سرمایه گذاری کنیم، نیاز نیست هم الان این پول را داشته باشیم. ما این زمان را داریم که این مبلغ را در عرض چند ماه تهیه کنیم.
چون شما اگر از همین امروز تصمیم بگیرید محصول خود را تولید و در آماوزن بفروشید ماه ها زمان می برد تا محصول شما در آمازون آماده فروش شود. و ما این زمان را داریم تا مبلغ مورد نیاز را در حین انجام کار تهیه کنیم.

میانگین زمان مورد نیاز برای شروع کسب و کار آمازون

میانگین زمانی مورد نیاز برای شروع کسب و کار در آمازون

از زمان شروع یاد گیری و تحقیق و مطالعه در مورد کسب و کارذر آمازون تا وارد کردن محصول.
شما برای مطالعه و تحقیق درباره کسب و کار آمازون، حداقل به یک ماه زمان نیاز دارید.
برای انتخاب محصول بین دو هفته تا یک ماه به زمان نیاز دارید. (پروسه انتخاب محصول زمان بر است.)
مذاکرات برای پیدا کردن تامین کننده و سفارش نمونه محصول برای فروش نیز به صرف یک ماه زمان نیاز است.
مدت زمان اماده شدن محصول با توجه به تعداد متغیر است. اما حداقل بین 30 تا 45 روز در نظر بگیرید.
ثبت برند اختصاصی بین یک ماه تا 45 روز زمان نیاز است.(میتواند بعدا انجام شود)

بنابراین به طور میانگین بین 4 تا 6 ماه زمان برای شروع فروش در آمازون و کسب و کارتان نیاز دارید.

نتیجه گیری:

برای شروع کسب و کار در آمازون نیازی نیست که شما تمام سرمایه را در ابتدای کار در اختیار داشته باشید. مثلا اگر بخواهید تا یک شروع معمولی با پنج هزار و هفت هزار یا ده هزار دلار داشته باشید، باید یک فرصت چهار تا شیش ماه در نظر بگیرید.
پس روشن است، با هزار یا دو هزار دلار نمیتوان کسب و کار آمازون را راه‌اندازی کرد. همینطور سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار آمازون نسبت به کسب و کارهای دیگر خیلی خیلی سرمایه‌گذاری ارزانی محسوب می شود. و در کسب و کار آمازون ما پتانسیل بالایی برای رشد و درآمد بیشتر به دست می آوریم.

محتوای پیشنهادی : کسب و کار آمازون به زبان ساده

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید