دریافت مبلغ درآمد از آمازون

amzyar

2022/01/01
amazon

چگونه از ترکیه درآمد از آمازون را دریافت کنیم

  • 719 بازدید
Rate this post

چگونه از ترکیه درآمد از آمازون را دریافت کنیم

بسیاری از صاحبان کسب و کارها همیشه این نگرانی و سوال را دارند که آمازون چگونه درآمد های به دست آمده از فروش را به آنها پرداخت می‌کند و چگونه می‌توانند آن را دریافت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا قدم به قدم نحوه دریافت مبلغ درآمد از آمازون را با هم بیاموزیم. شما با تهیه دوره آموزش رایگان فروش در آمازون میتوانید نکات مهمی را در رابطه با فروشنده حرفه ای شدن یادبگیرید.

آموزش قدم به قدم دریافت مبلغ درآمد از آمازون

باز کردن حساب بانکی در کشورهای مجاز جهت پرداخت درآمد از آمازون

اول از همه باید بدانیم که آمازون لیستی از کشورهای مورد تأیید دارد و از فروشندگانش می‌خواهد که در یکی از این کشورها، یک حساب بانکی با واحد پول محلی همان کشور داشته باشند و به آن معرفی کنند؛ تا مبلغ درآمد از آمازون به آن حساب واریز شود.

حساب های بانکی باز شده در کشورهایی که آمازون معرفی کرده، همان حسابی است که آمازون مبلغ درآمدمان را به آن واریز می‌کند.

لیست کشور هایی که مبلغ درآمد از آمازون را میتوان از حساب های بانکی آنها دریافت کرد

سرویس ثالث چیست و چگونه برای دریافت مبلغ درآمد از آمازون در آن حساب باز کنیم

همانطور که در عکس بالا می‌بینیم برخی از کشورهایی که برای گرفتن مبلغ درآمد از آمازون، معرفی شده اند؛ ستاره دار هستند و این ستاره دار بودن یعنی این که آمازون، درآمد حاصل از فروش را مستقیماً نمی‌تواند به حساب های بانکی باز شده در این کشورها واریز نماید.

بعنوان مثال: اگر ما در انگلستان یک حساب باز بکنیم، آمازون با استفاده از مبدل داخلی خودش دلار را مستقیماً به پوند تبدیل و برای ما مبلغ درآمد حاصل از آمازون را واریز می‌کند؛ اما اگر در کشوری مانند امارات متحده حساب باز کنیم، آمازون مستقیماً نمی‌تواند مبلغ درآمد را از دلار به دینار تبدیل و به حساب بانکی ما واریز کند.

در اینجا ما باید از سرویس های ثالث که واسطه هستند استفاده کنیم که پیشنهاد آمازون سرویس هایپروالت (Hyperwallet) است و باید ابتدا در این سرویس های ثالث حساب باز کنیم. در ادامه به معرفی کامل آن می‌پردازیم.

برای باز کردن حساب در این سرویس های ثالث کافی است به وبسایت آنها مراجعه کرده و حسابی در آن افتتاح ‌کنیم. این حساب ها در واقع حساب های مجازی هستند که ما پس از افتتاح به آمازون معرفی می‌کنیم و آمازون مبلغ درآمد حاصل از فروش را به آن حساب واریز می‌کند.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این هست که این سرویس های ثالث زمانی اجازه افتتاح حساب به ما می‌دهند که ما ساکن یکی از کشورهایی باشیم که این سرویس ها اجازه افتتاح حساب در آن کشورها را به ما می‌دهند.

محتوای پیشنهادی : 4 راه برای دریافت نشان Amazon Choice

معرفی بهترین سرویس های ثالث برای دریافت مبلغ درآمد از آمازون

سرویس های ثالث برای دریافت مبلغ درآمد از آمازون

سرویس های ثالث بسیاری وجود دارند برای واسطه شدن جهت دریافت درآمد مبلغ درآمد از آمازون، که در ادامه به 3 نمونه از بهترین های این سرویس ها اشاره می‌کنیم:

  1. هایپروالت (Hyperwallet): این سرویس، سرویس پیشنهادی آمازون است که نمایندگی های اصلی آن در کشورهای: آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا هستند.
  2. پِیونیر (Payoneer): این شرکت که در نیویورک و فیلیپین مستقر هست، از عالی ترین سرویس های ثالث برای دریافت مبلغ درآمد از آمازون است، و اخیراً بسیاری از فریلنسرها نیز برای انتقال ارز از این سرویس استفاده می‌کنند.
  3. ترنسفروایز (Transferwise): این سرویس که در کشور استونی قرار دارد، نسبت به بقیه‌ی سرویس ها کارمزد کمتری را دریافت می‌کند؛ همچنین سرعت انتقال پول در این سرویس نسبت به بقیه بیشتر است.

نحوه پرداخت مبلغ درآمد توسط سرویس های ثالث

پس از باز کردن حساب در یکی از این سرویس ها و معرفی به آن به آمازون، شرکت آمازون درآمد حاصل از فروش را به آن حساب واریز می‌کند که هرکدام از سرویس های معرفی شده به نحو مختص به خود این مبلغ را به ما می‌دهند.

  1. هایپروالت (Hyperwallet): اگر از هایپروالت استفاده کنیم، هر مبلغی که آمازون به حساب ما واریز می‌کند، هایپروالت نیم درصد آن را برداشته و مابقی را به واحد پول کشوری که در آن حساب داریم تبدیل کرده و به آن حساب واریز می‌نماید.
  2. پِیونیر (Payoneer): پیونیر برعکس هایپروالت عمل کرده و درآمد از آمازون که واریز شده را پس از کسر کارمزد یک درصدی، مستقیم به حساب بانکی موجود در کشوری که در آن حساب داریم واریز نمی‌کند، بلکه آن را در یک کیف پول مجازی ذخیره کرده و آن را می‌توانیم یا برداشت کنیم یا به حساب تأمین کننده مستقیماً انتقال بدهیم.

پیونیر علاوه بر کسر کارمزد یک درصدی در ابتدای واریز، بابت هر تراکنش چه برداشت چه انتقال پول، باز هم به نسبت مبلغ برداشت یا جا به جا شده، درصدی را کم می‌کند و بعنوان کارمزد برای خودش بر می‌دارد.

  1. ترنسفروایز (Transferwise): نحوه عملکرد و نگهداری پول در یک کیف پول مجازی توسط ترنسفروایز، مانند پیونیر است اما ترنسفروایز؛ دیگر بابت واریز اولیه، مبلغی را بعنوان کارمزد کم نمی‌کند؛ فقط برای هر بار برداشت مبلغ و یا انتقال، درصدی را بعنوان کارمزد برای خود برمی‌دارد. که در مقایسه با پِیونیر بسیار کارمزدهای معقول و مناسب تری را از حساب ما کسر می‌کند.

محتوای پیشنهادی : هر انچه باید درباره افزایش نرخ تبدیل بدانید

زمان واریز مبلغ درآمد توسط سیستم حسابداری آمازون

حتماً این سوال هم برای شما پیش آمده که هر چند وقت یکبار، مبلغ درآمد از آمازون به حساب ما واریز می‌شود؟

سیستم حسابداری آمازون هر 2 هفته یکبار چک می‌کند که ما به او بدهکار هستیم یا بستانکار، که زمان نقل و انتقالات به حسابمان بین 3 تا 5 روز کاری طول می‌کشد.

و اگر از سیستم های ثالث استفاده کنیم، این سیستم ها هم 3 تا 5 روز کاری برای تبدیل پول از ما زمان می‌خواهند. که در کل، چیزی در حدود 3 هفته زمان می‌توانیم در نظر بگیریم که درآمد حاصل از فروش به حسابمان واریز شود.

دریافت مبلغ درآمد از آمازون

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید