چه محصولاتی را در آمازون بفروشیم

amzyar

2021/08/11
amazon

چه محصولی را در آمازون بفروشیم؟

  • 218 بازدید
Rate this post

در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب محصول مناسب برای فروش در آمازون صحبت کنیم.

هر فردی که قصد دارد وارد کسب و کار آمازون شود و حتی فروشندگان باسابقه با یک سوال همیشگی مواجه است. و آن این است که چه محصولی را در آمازون بفروشند.

واقعا ما در آمازون باید چه نوع محصولاتی را بفروشیم؟

چه محصولاتی فروش بیشتری دارند؟

چه محصولاتی برای تازه وارد ها مناسب است؟

شاید اولین ایده ای که به ذهن ما به عنوان فردی که تجربه فروش ندارد این باشد، که صنایع دستی و یا ادویه جاتی همچون زعفران را در آمازون فروشیم. چون باخودمان فکر میکنیم که این محصولات برای اروپایی ها و آمریکایی ها جذاب است.

قبل از هر چیز باید بدانیم ایده هر محصولی که به ذهن ما خطور میکند، در ۹۹ درصد مواقع آن محصول در آمازون وجود دارد و تعدادی فروشنده آن را می فروشند.

اگر ما صنایع دستی یا زعفران بخواهیم بفروشیم. فروشندگانی از سالها قبل از ما شروع به فروختن این محمصولات کرده اند. و یا در یک مقطعی آن محصول را وارد آمازون کرده اند ولی نتوانستند آن را بفروشند و در نهایت محصول را حذف کردند.

ضمن اینکه مصرف کننده محصولاتی هم چون زعفران و صنایع دستی اغلب از ایران و افغانستان هستند که در اروپا و آمریکا زندگی میکنند. و معمولا نیاز خود را به صورت سنتی تهیه میکنند. چون در اروپا و آمریکا هم خیلی مغازه و مارکت مخصوص وجود دارد که محصولات ایران و افغانستان را میفروشند.

 

از طرفی دیگر تعداد خیلی کمی از مردم اروپا و آمریکا به دنبال چنین محصولاتی هستند. آن هم در آمازون.

البته هدف این نیست که ما نمی توانید در آمازون آلمان، انگلیس یا آمریکا زعفران یا صنایع دستی یا چیزهایی که ما میتوانیم از کشورهای افغانستان و ایران  یا خاورمیانه وارد آمازون کنیم به فروش برسانید. ما هم می‌توانید چنین محصولاتی به فروش برسانید.

موضوع اصلی این است که چه محصولی بهتر است؟ چه محصولی میتواند سود بیشتری به ما برساند؟ برای چه محصولی تقاضای بیشتری وجود دارد؟ و چه محصولی میتواند بهترین محصول ما به عنوان اولین محصول ما باشد؟

 مثال:

 برای مثال محصول A  که در آمازون از آن در ماه ۲۰ هزار عدد فروخته و محصول B که در ماه از آن ۱۰۰۰ عدد فروخته شود را در نظر بگیرید. مسلما تقاضا برای محصول A بیشتر است. بنابراین منطقی و عقلانی است تا محصولی را انتخاب کنید که فروش بیشتری دارد.

اگر از یک محصولی که درماه ۲۰ هزار عدد در آمازون فروخته می شود و ما هم چنین محصولی را انتخاب کنید، و از این ۲۰ هزار عدد فروش ما بتوانیم ۱۰۰۰ عدد فروش را تصاحب کنیم قطعا ارزشمند است.

اما اگر وارد بازاری شویم که فقط ۱۰۰۰ عدد از آن به فروش  می رسد یا تقاضای کمی برای آن وجود دارد ، اگر ما ۳۰ درصد بازار را هم تصاحب کنیم باز هم درآمد قابل توجهی نخواهیم داشت.

 بنابراین خیلی مهم است که ما وارد بازاری شوید که تقاضا برای آن وجود داشته باشد.

 برای فهمیدن این که برای یک محصول تقاضا وجود دارد یا نه ما میتوانیم از ابزار amzscout pro استفاده کنیم. کار این ابزار این است که تخمین بزند که یک محصول در آمازون با توجه به رنک یا رتبه ای که دارد چقدر در آمازون میفروشد و برای آن تقاضا وجود دارد.

محتوای پیشنهادی : هزینه های کسب و کار درآمازون

 

بنابراین اگر برای ما محصولی جذابیت دارد، و ما فکر میکنیم که محصول خوبی است. به این معنی نیست که حتما اون محصول برای دیگران هم جذاب است و می تواند در آمازون به فروش خوبی برسد.

و اما شاید افرادی که تولید کننده هستند هم قصد داشته باشند محصول تولیدی خود را در آمازون بفروشند. این کار، کار خیلی خوبی است. و قطعا فروش خود را میتوانند از طریق وب سایت آمازون افزایش دهند.

اما باید توجه داشته باشیم که شاید محصول تولیدی ما به فروش خوبی که تصور میکردیم نرسد. چون ما محصول را بر اساس آمار و ارقام و تحلیل بازار انتخاب نکردیم. وقتی ما محصولی را بر اساس آمار و ارقام به دست آماده از آمازون و تحلیل بازار آمازون انتخاب میکنیم، میتوانیم انتظار فروش بالا را داشته باشیم. اما زمانی که ما محصول تولیدی خود را میفروشیم نمی توانیم چنین انتظاری داشته باشیم.

چه محصولاتی را در آمازون بفروشیم

چه محصولاتی را در آمازون بفروشیم

 

نتیجه گیری:

قبل از انتخاب هر محصولی در آمازون ما باید به سوالات زیادی پاسخ بدهیم تا بتوانیم یک انتخاب عالی داشته باشیم و از سرمایه خودمان محافظت کنیم. چون اصل اول هر سرمایه گذاری ( حفظ سرمایه است بعد سود)

و ما در این زمینه یک دوره خیلی عالی به نام انتخاب محصول داریم که با تهیه آن میتوانید یک محصول عالی را در آمازون انتخاب کنید. و دوره گارانتی بازگشت وجه دارد.

اما به طور کلی میتوان گفت که ما باید قبل از فروش هر محصولی در آمازون بازار آن محصول را در آمازون تحلیل کنیم. باید میزان رقابت و تفاضای آن را بررسی کنیم. و بعد تصمیم گیری کنیم.

 

محتوای پیشنهادی : 12 ایده برای پیدا کردن محصول مناسب برای فروش در آمازون

برچسب‌ها
مطالب مشابه

دیدگاه‌ها

امتیاز به این مقاله
Rate this post

نام *
ایمیل *
دیدگاه *
دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید
  • لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید
  • نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید
  • بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید